کاهش مشارکت مردم در انتخابات زنگ هشداری برای مسئولان است/ قشر ضعیف جامعه به خوبی حمایت  نشده اند/ضرورت تکمیل طرح جامع بناب در راستای کنترل قیمت اراضی شهرستان/طی یک سال آینده بسیاری از مشکلات شهرک ولیعصر (عج) حل خواهند شد/ضرورت توجه ویژه به برند سازی کباب بناب
کاهش مشارکت مردم در انتخابات زنگ هشداری برای مسئولان است/ قشر ضعیف جامعه به خوبی حمایت  نشده اند/ضرورت تکمیل طرح جامع بناب در راستای کنترل قیمت اراضی شهرستان/طی یک سال آینده بسیاری از مشکلات شهرک ولیعصر (عج) حل خواهند شد/ضرورت توجه ویژه به برند سازی کباب بناب
نماینده مردم بناب کاهش مشارک مردمی در انتخابات اخیر را زنگ هشداری برای مسئولان دانست و گفت: میانگین مشارک 42 درصدی کشوری نشان می دهد ملت از عملکرد دولت و مجلس دهم رضایت کافی را نداشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، محمد باقری بنابی عصر امروز در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان بناب ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و عید سعید فطر اظهار داشت: یاد تمام شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی می داریم و امیدواریم تمام مردم و مسئولان  در عمل راه شهدا را در راستای پیشرفت کشور و محافظت از انقلاب انجام دهند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میانگین مشارکت ۴۲ درصدی مردم کشور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه در این شهرستان مشارکت ۵۸ درصدی را شاهد بودیم اما در کل کاهش مشارکت به خصوصی در شهرهای کلان در سطح کشور می تواند زنگ هشداری جدی برای مسئولان باشد.

وی تصریح کرد: این کاهش مشارکت مردمی نشان می دهد که ملت از عملکرد دولت و مجلس دهم در حل مشکلات کشور به خصوص موضوع معیشت مردم علی الخصوص قشر ضعیف جامعه رضایت کافی را نداشتند که ظواهر نشان می دهد خانواده‌های کم درآمد طی این چند سال با کم لطفی های مسئولان مواجه شده اند و  حمایت خوبی از آنها نشده است.

باقری بنابی حل مشکلات مردم به خصوص معیشت قشر ضعیف جامعه را وظیفه اصلی مسئولان عنوان کرد و گفت: شاهد هستیم که تورم به شکل افسار گسیخته زیاد شده است  و مردم در برخی از حوزه های اقتصادی به خصوص مسکن دچار مشکلات زیادی شده اند.

منتخب مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات اخیر شهرستان بناب در حوزه های مختلف گفت: متاسفانه طرح جامع بناب از سال ۹۴ تا به امروز به هیچ عنوان پیگیری نشده است که همین عدم تکمیل طرح جامع موجب گرانی مسکن و اراضی در این شهرستان شده است و قطعا تلاش می کنیم تا سال آینده این طرح را تکمیل و به اجرا بگذاریم.

شیخ رضا باقری بنابی با اشاره به مشکلات شهرک ولیعصر (عج)بناب گفت: متاسفانه اهالی این شهرک در مظلومیت قرار گرفتند و مشکلات اساسی آنها مانند فاضلاب و غیره همچنان حل نشده که در همین خصوص طی جلسات متعددی که با مسئولان استان داشتیم قرار شد با تخصیص ۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل  فاضلاب این شهرک موافقت شود و برای حل سایر مشکلات به خصوص واگذاری این شهرک برنامه ریزی خوبی انجام گرفته است قطعاً طی یک سال آینده شاهد تحولات بسیار خوبی در این منطقه خواهیم بود.

وی ظرفیت گردشگری شهرستان بناب را غنی و بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: در برنامه‌ها و دیدارهایی که با مسئولان داشتیم مقرر شد منطقه تفریحیسد دوش به بخش خصوصی واگذار شود و همچنین طی جلسات با مسئولان استان درخصوص اتصال جاده روستاهای صور و توتاخانه به کندوان نیز مذاکراتی انجام شد که قطعاً نتیجه بخش خواهد بود.

باقری بنابی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص تبدیل فرمانداری بناب به فرمانداری ویژه پاسخ داد: ظواهر نشان می دهند که شهر هایی که دارای فرمانداری ویژه هستند هیچگونه امتیاز خاصی نسبت به سایر شهرها به خصوص در حوزه جذب اعتبارات ندارند و ما نیز بر این باوریم فرمانداری ویژه نمی تواند مشکلات شهرستان را حل کند اما قطعاً از طریق مقامات استانی و کشوری پیگیر فرمانداری ویژه بناب خواهیم بود.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی احداث شهرک دامپروری در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: در همین راستا ۳۰۰ هکتار اراضی برای احداث این شهرک در نظر گرفته شده است تا اهالی محله های آغداش و بهشتی که اکثرا عشایر و دامپروران هستند بتوانند از این شهرک نهایت استفاده را ببرند اما در حال حاضر به دنبال حل مشکل آب این اراضی هستیم.

محمد باقری بنابی تکمیل پروژه های نیمه تمام و توجه به پروژه های بزرگ اساسی را از برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: برخی پروژه ها مانند ورزشگاه ۵ هزار نفری، سالن های ورزشی روستایی و غیره در سطح شهرستان تا حدودی کار شده و نیمه کاره باقی مانده اند که سعی داریم ایتدا این پروژه ها را تکمیل و سپس پروژه‌های مانند احداث بیمارستان و غیره که نیاز اصلی شهرستان هستند را اجرایی کنیم.

وی احداث پل روگذر سرداران شهید (میدان معلم) را پروژه های ناکارآمد و غیر ضروری بارای بناب دانست و گفت: این پل با اعتبارات بسیار بالا و به صورت غیر اصولی ساخته شده است که ظواهر نشان می دهند کارایی مثبتی برای این شهر ندارد لذا امیدواریم سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود پیدا کند و دلیل احداث چنین پروژه ناکارآمدی را مورد بررسی قرار دهد.

منتخب مردم شهرستان بناب در خصوص مشکلات شهر جدیدخوشه مهر گفت: با وجود اینکه خوشه مهر حدود یک سال است به تبدیل شده است اما مشکلات زیربنایی به خصوص در حوزه اداری و غیره را دارد که سعی خواهیم کرد هر چه زودتر امکانات مورد نیاز برای این شهر جدید را فراهم کنیم.

باقری بنابی برند سازی کباب بناب عنوان غذای سالم این شهرستان را ضروری عنوان کرد و گفت: متاسفانه کباب بناب با وجود تمام ویژگی ها همچنان بدون برند و لوگو خاصی می باشد از آن سوء استفاده های بسیاری میشود لذا در همین راستا کارگروه‌های مختلف در قالب های تخصصی تشکیل خواهیم داد تا مشکلات این چنینی را ‌همین کارگروه‌ها با مشارکت های مردمی حل کنند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی داغ بودن بیش از اندازه بحث انتخاب ریاست مجلس و هیئت رئیسه را نسبت به دوره های قبلی تعجب آور دانست و گفت: در دوره یازدهم شاهد هستیم که جناح ها و گروه های مختلف برای تصاحب صندلی ریاست و  هیئت رئیسه مجلس  به شدت در حال فعالیت هستند که امیدواریم افرادی انقلابی و مردمی اداره مجلس را به عهده بگیرند که در این حوزه بر این باوریم که آقای قالیباف می‌تواند به خوبی این سمت را مدیریت کند.

وی در پایان وحدت و همدلی بین مسئولان نهادها و مردم را لازمه پیشرفت شهرستان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه از اسفند ماه سال گذشته شاهد هستیم این همدلی به شدت در این شهر افزایش پیدا کرده است که قطعا با کمک فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر و سایر روسای ادارات می‌توانیم به خوبی نیازهای شهر را حل و فصل کنیم.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی