کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بناب
کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بناب
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی از کشف ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بناب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، احد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی در این خصوص گفت: ماموران کلانتری پاسگاه لیلان پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر حمل سوخت قاچاق با تریلی کشنده توسط یک فرد، محموله‌ی سوخت کشف و ضبط شد.

او افزود: متهم در اظهارات خود اعلام کرده که نوع بار توقیفی شامل روغن سوخته، نفت کوره و مشتقات سوختی بوده و اطلاعی از قاچاق بودن حمل آن نداشته است.

او متذکر شد: جهت تفهیم اتهام طی آزمایشی از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه استان، سوخت مکشوفه نفتگاز اعلام شد که ارزش ریالی آن بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است.

یوزباشی ادامه داد: متهم به دلیل مباشرت در خرید و فروش، حمل و نقل و جابجایی نفت سفید خارج از ضوابط تعیینی دولت و نداشتن هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت، قاچاق کالای فوق محرز و مسلم بوده و علاوه بر ضبط ۳۰ هزار لیتر سوخت از نوع نفت سفید، به پرداخت مبلغ بیش از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه (دو برابر ارزش کالای قاچاق) در حق صندوق دولت محکوم شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی، از اول سال جاری تعداد ۲۱۹۳ پرونده قاچاق در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده و تعداد ۲۱۷۰ پرونده مختومه شده است.