کمبود نان رسما به کلکسیون مشکلات مردم اضافه شد/ بحران کمبود نان همچنان در بناب می تازد
کمبود نان رسما به کلکسیون مشکلات مردم اضافه شد/ بحران کمبود نان همچنان در بناب می تازد
مردم شهرستان بناب در کنار صدها مشکلات مالی و اجتماعی با مشکل جدید کمبود نان در سطح شهر روبرو شدده اند و همین امر باعث ایجاد صف های طولانی در مقابل نانوایی ها در ایام شیوع شدید بیماری کرونا شده است.

گزارش‌های میدانی پایگاه خبری صدای بناب، از سطح شهر حاکی از نگرانی‌ مردم شریف بناب از کمبود نان و همچنین تشکیل صف‌های طولانی برای خرید آن است که این ازدحام در شرایط فعلی و بحران کرونا نگرانی آنها را دو چندان کرده است.

با اظهارات مسئولین شهرستانی که با همین رسانه مردمی مصاحبه کرده اند، هیچ مشکلی از نظر کمبود آرد و همچنین هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت گرفته نشده… حال سوال اینجاست ، این صف ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ آیا تشکیل چنین صف هایی در این شرایط بحرانی بازی با جان مردم نیست؟

جالب اینجاست به گفته بسیاری از مسئولین شهرستان بناب هیچ مشکلی در کمبود نان نداریم و آنها مشکل کمبود نان را انکار می‌کنند ولی متاسفانه مشاهدات و گزارش های مردمی خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.

در این راستا بسیاری از مردم نیز انگشت اتهام را به سوی نانوایان بلند کرده اند و معتقدند که آنها آرد را در بازار آزاد می فروشند و از طرفی نانوایان نیز توپ را در زمین مسئولان می اندازند.

در این میان نیز برخی از آنها در گفتگو با رسانه صدای بناب معتقدند که قیمت تمام شده نان بسیار زیاد است و هزینه هایی از جمله آب، گاز ، برق و دستمزد کارگر، اجاره مغازه وحتی خمیرمایه افزایش چشمگیری داشته است لذا این بی نظمی در پخت نان در اعتراض به همین موضوع و مجبور کردن مسئولان برای گرانی نان است.

به هرحال  مسئولان هرچه سریعتر می بایست به این بحران در سطح شهر رسیدگی کنند چرا که انصاف نیست، دراین شرایط سخت اقتصادی و همچنین بحران کرونا مشکلی بر مشکلات مردم اضافه شود و این مردمی که همیشه از نظام و انقلاب حمایت کرده اند بیش از این زیر بار مشکلات گرفتار شوند.

نگارنده خبر / زهرا احمدین