کمک 209 میلیارد ریالی دولت به پرداخت حق بیمه شدگان شهرستان بناب در سال98/  پرداخت مستمری به بیش از 5 هزار 600 نفر در بناب از طریق این سازمان/کارفرمایان حق بیمه شدگان خود را به موقع پرداخت کنند
کمک 209 میلیارد ریالی دولت به پرداخت حق بیمه شدگان شهرستان بناب در سال98/  پرداخت مستمری به بیش از 5 هزار 600 نفر در بناب از طریق این سازمان/کارفرمایان حق بیمه شدگان خود را به موقع پرداخت کنند
رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان بناب گفت: دولت در سال 98 بیش از 209 میلیارد ریال به بیمه شدگان شهرستان بناب کمک کرده است.

جهانگیر درخشان صبح امروز همزمان با هفته تامین اجتماعی در گفتگو با پایگاه خبری صدای بناب با بیان اینکه چیزی حدود ۵۰ درصد از جمعیت ۱۴۵ هزار نفری شهرستان بناب تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: هدف اصلی تامین اجتماعی اجرای عدالت اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان بناب با بیان اینکه در 62 هزار 367 نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: از این تعداد ۵۶ هزار و 707 نفر بیمه شدگان اصلی و تبعی بوده و ۵ هزار و 660 نفر نیز مستمری بگیر هستند.

وی با بیان این که دولت از طریق سازمان تامین اجتماعی از اقشار کم ‌درآمد جامعه حمایت می‌کند، گفت: دولت با پرداخت بخشی از بیمه اقشار کم درآمد جامعه به نحوی از آنها حمایت می کند که می توان از این دسته به رانندگان، قالیبافان، کارگران ‌ساختمانی، باربران و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اشاره کرد.

درخشان افزود: در همین راستا و با هدف حمایت از اقشار کم درآمد جامعه دولت در سال ۹۸ چیزی بالغ بر ۲۰۹ میلیارد ریال با پرداخت بخشی از بیمه از اقشار کم درآمد جامعه در شهرستان بناب حمایت کرده است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی شهرستان بناب با اشاره به پرداخت مستمری به ۵ هزار و ۶۶۰ نفر از بیمه شدگان این سازمان در شهرستان بناب گفت: در همین راستا سال ۹۸ مبلغی بالغ بر ۴۹۸ میلیارد ریال مستمری از طریق سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه کارفرمایان جزء شرکای اصلی سازمان تأمین اجتماعی محسوب می‌شوند، اظهار داشت: با توجه به قوانین این سازمان از عموم کارفرمایان شهرستان بناب تقاضا داریم با پرداخت به موقع حق بیمه بیمه‌شدگان تحت پوشش خود علاوه بر حمایت از سازمان تامین اجتماعی مانع صدور جرایم پرداخت دیرکرد شوند.

درخشان با اشاره به بازرسی‌های دقیق و سرزده از کارگاههای تحت پوشش این سازمان در شهرستان بناب طی سال ۹۸ گفت: بازرسان این سازمان به صورت مکرر از ۵۸۳۳ کارگاه و ۴۸۲۳ قالیبافی بیمه شده ۱۲۴۰ کارگاه نیمه فعال بازدید کرده و بیش از ۴۱ هزار پرونده الکترونیکی تشکیل داده اند و از طریق ایمیل اطلاعات را ماهانه به کارفرمایان ارسال کرده اند.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در پایان همکاری و تعامل نهادهای دولتی و غیر دولتی با سازمان تامین اجتماعی را خواستار شد و گفت: قطعا با پرداخت حق بیمه به موقع حق بیمه شدگان این سازمان می‌تواند خدمات بهتر و گسترده‌تری را برای بیمه شدگان خود که اکثراً از قشر زحمتکش و کم ‌درآمد جامعه هستند، انجام بدهد.

 

انتهای پیام/ زهرا احمیدین