کنترل شیوع کرونا را مدیون اجرای طرح شهید سلیمانی هستیم/ نمونه گیری تست کرونا از شنبه در بناب بیشتر خواهد شد
کنترل شیوع کرونا را مدیون اجرای طرح شهید سلیمانی هستیم/ نمونه گیری تست کرونا از شنبه در بناب بیشتر خواهد شد
مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب در جلسه ستاد کرونا گفت: کنترل شیوع کرونا را مدیون اجرای طرح شهید سلیمانی هستیم

به گزارش صدای بناب به نقل از فارس مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه کنترل شیوع ویروس کرونا را مدیون اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی هستیم؛ گفت: تعداد کل فوتی‌های شهرستان بناب در ۹ ماهه امسال نسبت به ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ چهل درصد افزایش داشته است.

علی نیّرپور با اشاره به اینکه طی این مدت ۴۱ هزار نفر در سطح شهرستان غربالگری شده اند؛ گفت: از این تعداد یک هزار و ۸۰۰ نفر دارای علامت ویروس بودند که نزدیک به ۶۰۰ نفر آنها به پزشک مراجعه و ۵۷ نفر از آنها به بیمارستان ارجاع شده اند.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اظهارکرد: تحلیل ما این است که با ادامه این روند ویروس در اواخر دی ماه و اوایل بهمن ماه جهش خواهد کرد و وضعیت بسیار شکننده‌تر از قبل خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب از انجام نمونه برداری از شنبه آینده در سطح شهرستان خبر داد و افزود: اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، وضعیت در آینده نزدیک بسیار خطرناک‌تر خواهد شد.

نیّرپور خاطرنشان کرد: طی اجرای این طرح ۲ هزار و ۵۷۱ واحد صنعتی در سطح شهرستان مورد بازرسی مشترک قرار گرفت که به ۱۵۵ واحد اخطار صادر و ۳ واحد نانوایی که مسائل بهداشتی را رعایت نکرده بودند کسر سهمیه و پلمب شدند.