کوتاهی شهرداری بناب در انجام برخی از موضوعات زیست محیطی شهرستان/ضرورت توجه به بهداشت بیشتر میدان دواب بناب
کوتاهی شهرداری بناب در انجام برخی از موضوعات زیست محیطی شهرستان/ضرورت توجه به بهداشت بیشتر میدان دواب بناب
رئیس اداره محیط زیست بناب ضمن گلایه از عملکرد شهرداری بناب، در موضوعات محیط زیستی شهرستان گفت: متاسفانه در برخی از امورات شهرداری بناب کوتاهی کرده و به سلامت محیط زیست بناب اهمیت چندانی قائل نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، صیاد لطفی صبح امروز در جلسه کارگروه پسماند شهرستان بناب، مشارکت همه مردم و مسئولان شهرستان در راستای حفظ محیط زیست را امری ضروری عنوان کرد و گفت: محیط زیست جزئی از پیوند زندگی انسانها می باشد و همه مردم و مسئولان موظف هستند از زیستگاه طبیعی خود محافظت کنند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان بناب، ضمن گلایه شدید از عملکرد شهرداری بناب در موضوعات زیست محیطی گفت: متاسفانه شهرداری به موضوعات زیست محیطی اهمیت چندانی قائل نمی شود.

وی تصریح کرد: میدان دواب  که تحت نظر شهرداری بناب است به خوبی ساماندهی نشده و برای محیط زیست مشکلاتی را به وجود می آورد که انتظار داریم در راستای حفاظت از محیط زیست در این محل و بخصوص اطراف میدان دواب شهرداری بناب تدابیر بیشتری را لحاظ کند.

لطفی یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی شهرستان بناب را کودهای شیمیایی حاصل از مرغداری های سطح شهرستان عنوان کرد و گفت: طبق آمار حدود 50 مرغداری در سطح شهرستان فعالیت می کنند و کودهای حاصل از آنها برای محیط زیست مخرب محسوب می شوند.

رئیس اداره محیط زیست بناب در پایان در خصوص برخی از معضلات زیست محیطی در بناب بخصوص نحوه حمل زباله، رسیدگی به محل دفن زباله ها، پسماندهای صثنعتی و زباله های عفونی بیمارستانها هشدار داد و گفت: امیدواریم مسئولان مربوط به این امورات توجه بیشتری داشته باشند. چرا که این عوامل می توانند آثار مخربی بر محیط زیست شهرستان بناب داشته باشند.

انتهای پیام/ رقیه فتحی