گسترش صنعت موجب تضرر بخش کشاورزی شده است/ جذب اعتبارات تکمیل پروژه شبکه پایاب سد علویان در بناب می بایست هر چه زودتر انجام شود/ عدم برنامه ریزی درست در گذشته موجب ایجاد مشکلات امروز در بخش کشاورزی شده است
گسترش صنعت موجب تضرر بخش کشاورزی شده است/ جذب اعتبارات تکمیل پروژه شبکه پایاب سد علویان در بناب می بایست هر چه زودتر انجام شود/ عدم برنامه ریزی درست در گذشته موجب ایجاد مشکلات امروز در بخش کشاورزی شده است
نماینده مردم بناب در شورای اسلامی گسترش صنعت را موجب تضرر بخش کشاورزی دانست و گفت : متاسفانه با سد سازی های گسترده در سطح منطقه و تخصیص آب بیش از اندازه به بخش صنعت زمینه کاهش رشد کشاورزی در این منطقه را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب ، حجت الاسلام محمد باقری بنابی ظهر امروز در جلسه کارگروه آب ، خاک و کشاورزی شهرستان با بیان اینکه مشکلات کنونی در حوزه آبیاری اراضی کشاورزی به دلیل عدم برنامه‌ریزی درست در سالیان قبل است اظهار داشت :  قطعاً اگر ۲۰ سال پیش در حوزه آبیاری کشاورزی کارها به صورت علمی و دقیق انجام می‌گرفت امروز شاهد مشکلات گسترده در این حوزه نبودیم.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی سدسازی های گسترده در سطح منطقه را یکی از دلایل ایجاد مشکلات در حوزه کشاورزی دانست و گفت : سد سازی ها بیشتر به نفع گسترش صنعت بوده است و بخش کشاورزی به دلیل کاهش آب به شدت متضرر شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تکمیل شبکه پایاب سد علویان در شهرستان بناب را ضروری دانست و گفت : با کمک مسئولان استان تلاش خواهیم کرد اعتبارات لازم جهت احداث 3 هزار و 500 هکتار از کانال‌های آبیاری اراضی کشاورزی باقی مانده در شهرستان بناب تکمیل و احداث شود.

نماینده مردم بناب در شورای اسلامی سرازیر شدن فاضلاب حاصل از مناطق صنعتی به اراضی کشاورزی بناب را تاسف بار عنوان کردو گفت : طبق توافقات قرار بود پساب تسویه شده از مراکز صنعتی به سمت اراضی کشاورزی سرازیر شود اما متاسفانه شاهد هستیم به دلیل عدم تسویه آب ، قاضلاب حاصل از بخش صنعت وارد اراضی کشاورزی می شودم.

باقری بنابی تصریح کرد: با ورود فاضلاب صنعتی به اراضی کشاورزی قطعاً شاهد افزایش بیماریهای مختلف در عموم مردم خواهیم شد لذا از مسئولان امور آب استان تقاضا داریم به شدت با این موضوع برخورد کرده و مانع سرازیر شدن فاضلاب مناطق صنعتی به اراضی کشاورزی شوند.

‏وی گسترش صنعت در مناطق پر آب کشور را مقرون  به صرفه تر دانست و گفت : با گسترش صنعت و کارخانجات در شهرهای بناب و مراغه بخش کشاورزی آسیب بیشتری دیده است و در کنار آن سد سازی زمینه برای تضرر بخش کشاورزی را فراهم کرده است.

نماینده مردم بناب در شورای اسلامی در پایان تکمیل شبکه پایاب سد علویان در شهرستان بناب را خواستار شد و گفت : امیدوارم مسئولان مربوطه در چند روز آینده اقدامات خود را در عمل انجام بدهند و ما قطعاً در هر زمینه از آنها حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ مردم خواه