استهلاک بالای خودرو و ترافیک سنگین شهری علت بی میلی رانندگان تاکسی به فعالیت مستمر در روز
استهلاک بالای خودرو و ترافیک سنگین شهری علت بی میلی رانندگان تاکسی به فعالیت مستمر در روز
پیرو عدم فعالیت تاکسی های بناب تا ساعات پایانی شب رانندگان تاکسی بناب پایین بودن میزان نرخ کرایه‌ها نسبت به گرانی اخیر و استهلاک بالای خودرو و همچنین ترافیک سنگین شهری را علت بی میلی و فعالیت 24 ساعته عنوان کردند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، رانندگان تاکسی شهر بناب در واکنش به اخبار و گلایه های مردمی در خصوص عدم فعالیت به صورت ۲۴ ساعته در گفت و گو با صدای بناب نرخ پایین کرایه تاکسی، ترافیک سنگین شهری و استهلاک بالای خودرو اعلام کردند.

به گفته آنها افزایش ناگهانی قیمت کالاهای اساسی سبد خانوار(بخصوص مرغ و گوشت) افزایش چندبرابر قطعات یدکی خودرو،( بخصوص لاستیک) پایین بودن میزان درآمد روزانه، افزایش بیش از حد و حساب خودروهای مسافربر درون شهری همه از یکسو و از سویی دیگر پایین بودن نرخ کرایه تاکسی در سطح شهر بناب شرایط کاری را برای رانندگان تاکسی سخت و آنها را بی میل  به فعالیت بیشتر کرده است.

یکی از رانندگان تاکسی شهر بناب درباره مشکلات خود به خبرنگارپایگاه خبری صدای بناب گفت: نرخ کرایه از یک طرف شهر بناب تا آن طرف تنها دو هزار تومان است و یک راننده تاکسی نمی تواند روزانه ۲۰۰ هزار تومان به دست بیاورد و متاسفنه گران شدن وسایل اساسی مانند مرغ کمر شکن شده است و ما برای خرید یک مرغ مجبوریم ۱۵۰ هزار تومان پرداخت کنیم.

یکی دیگر  از رانندگان  تاکسی شهری بناب گفت: تا ۳ یا ۴ ماه قبل یک جفت لاستیک رو یک میلیون تومان می خریدم اما الان لاستیک جفتی یک و میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شده و همچنین هنگام مراجعه به مکانیکی و تعویض یک قطعه کوچک ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان می بایست پرداخت کنیم که این ها به هیچ عنوان با درآمد ما همخوانی ندارند.

در پایان باید بگوییم رانندگان تاکسی به عنوان سفیران فرهنگی هر شهری یاد می‌ شوند و اگر مردم و مسئولان نیز انتظار دارند این قشر زحمت کش تا ساعات پایانی شب فعالیت کنند می بایست به مشکلات آنها رسیدگی شود.

 

انتهای گزارش/ داود زیبائی