💠ارتباط ۲ روستای تاریخی کندوان و صور بناب برقرار شد
💠ارتباط ۲ روستای تاریخی کندوان و صور بناب برقرار شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی گفت: ارتباط ۲ روستای تاریخی کندوان و صور بناب با ایجاد رینگ دور سهند با هدف تقویت برنامه‌های ویژه گردشگری استان برقرار شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب احمد حمزه زاده امروز در دیدار با ” حجت‌الاسلام رضا بنابی” نماینده منتخب مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با محوریت بررسی ظرفیت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و سرمایه‌گذاری این شهرستان، اظهار کرد: ارتباط گردشگری بین ۲ روستای یاد شده موجب افزایش گردشگر در شهرستان بناب نیز می شود.

🔹️وی ادامه داد: پیرو این دیدار برند سازی “کباب بناب” در حوزه گردشگری غذا، توسعه و حمایت از طرح های سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های گردشگری منطقه “قره‌قشون، سد دوش، صوفی چای و هتل چهار ستاره بناب” و تکمیل مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

🔹️حمزه زاده در ادامه از روند مرمت مسجد قرمز و همچنین حمام تاریخی حاج فتح‌الله بناب بازدید و بر تسریع در روند تکمیل مرمت این ۲ بنای تاریخی تاکید کرد.

🔹️مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی همچنین به آغاز اقدامات لازم برای ایجاد پایگاه ملی روستای “صور” اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت تاریخی این روستا علاوه بر ایجاد پایگاه ملی، ساخت رینگ دور سهند به عنوان مسیر گردشگری جدید که ۲ روستای کندوان و صور را به هم متصل خواهد کرد، مورد بررسی قرار گرفت.

🔹️حمزه زاده تأکید کرد: با توجه به گستردگی بافت تاریخی در شهرستان بناب و روستای صور، هرگونه ساخت ‌و ساز در این مناطق توسط شهرداری‌ها منوط به استعلام از معاونت میراث فرهنگی استان خواهد بود.

🔹️آذربایجان شرقی با داشتن افزون بر یکهزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی در حوزه میراث فرهنگی و جاذبه های خاص گردشگری در کنار بازار تاریخی تبریز و ثبت شده در فهرست یونسکو، در رده ۵ استان نخست ایران به لحاظ برخورداری از ظرفیت های صنعت گردشگری و میراث فرهنگی است.