آب شرب فاضلاب تمام روستاهای شهرستان بناب به شبکه شهری وصل خواهند شد/ جهاد کشاوزی به تغییر الگوی کشت و جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز توجه کند
آب شرب فاضلاب تمام روستاهای شهرستان بناب به شبکه شهری وصل خواهند شد/ جهاد کشاوزی به تغییر الگوی کشت و جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز توجه کند
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که آب شرب و فاضلاب تمام روستاهای شهرستان بناب به شبکه شهری متصل شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، شیخ رضا باقری بنابی ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی فاز اول خط انتقال فاضلاب شهرک ولیعصر عج و روستای همجوار از تقاطع شهید چمران به سمت روستای قره چپق گفت:  در تلاش هستیم فاضلاب تمام روستاهای شهرستان بناب به فاضلاب شهری بناب متصل شوند.

وی افزود: همچنین تمام تلاش خود را خواهیم کرد که آب شرب تمام روستاهای شهرستان بناب نیز همانند فاضلاب به آب شرب شهری شهرستان متصل و از یک منبع کلی و واحد شهرستان تغذیه شود و قطعاً این کار نتایج بسیار بهتری را به همراه خواهد داشت.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در راستای حل مشکل کمبود آب شرب شهرستان بناب اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، گفت: تنها مشکل فعلی وضعیت کیفیت آب شرب می باشد که این مشکل تنها مختص بناب نبوده و سایر شهرهای استان و کشور نیز چنین مشکلاتی را دارند.

شیخ رضا باقری بنابی ضمن گلایه شدید از عدم حضور مدیرکل آب و فاضلاب استان در کلنگ زنی پروژه خط انتقال فاضلاب قره چپق و روستای همجوار گفت: این پروژه با پیگیری ها و تلاش بسیار زیادی امروز به مرحله کلنگ‌زنی رسیده است و انتظار داریم همه مسئولان استان و حتی اهالی روستاهای این پروژه مشارکت خوبی داشته باشند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی مدیریت صحیح و بهینه در مصرف آب را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: از عموم مردم انتظار داریم به شرایط نگاه کنند که از ابتدای سال تا امروز ۲۴ مهرماه بارندگی در بناب وجود نداشته و مشکل کم آبی بسیار جدی است و تنها راه مقابله با این مشکل مصرف بهینه در انرژی به خصوص آب می باشد

وی افزود بنده اخیراً در مصاحبه اعلام کردم که کسانی که از انرژی بسیار زیادی استفاده می کنند، می بایست هزینه های بیشتری را نیز پرداخت کنند و به نظر بنده اگر کسی در مصرف آب برق و گاز صرفه جویی کند می بایست هزینه های اشترک آنها رایگان باشد.

باقری بنابی در پایان گفت:  از جهاد کشاورزی شهرستان بزرگ انتظار داریم در راستای تغییر الگوی مصرف کشت و جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز اقدامات لازم را انجام بدهد تا مشکل آب شرب و آب بخش کشاورزی بیش از این نشود.

انتهای پیام / داود زیبائی