آذربایجان‌شرقی گرم‌تر می‌شود
آذربایجان‌شرقی گرم‌تر می‌شود
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تا پایان هفته دمای هوای استان به تدریج و تا پنج درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

به گزارش صدای بناب، به نقب از آناج محمد امیدفر، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه با خروج سامانه بارشی وضعیت پایدار جوی در استان حاکم شده است، افزود: بررسی نقشه های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد به لحاظ شرایط فصلی و محلی در برخی نواحی به ویژه در مناطق شرقی و شمال شرقی استان در ساعات بعد از ظهر احتمال افزایش ابر و بارش های پراکنده باران، رگبار و رعد و برق وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سایر نواحی استان جوی پایدار حاکم بوده و آسمان صاف تا نیمه ابری است، اظهار داشت: در این مناطق وزش باد در برخی ساعات و غبار محلی دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته در برخی شهرهای استان، گفت: بیشترین میزان بارندگی از شهرستان هریس به میزان ۲.۸ میلی متر و کمترین بارش از مراغه، میانه و بناب به میزان یک دهم میلی متر گزارش شده است.

امیدفر، ادامه داد: در این بازه زمانی هشترود با دمای منفی یک درجه و جلفا با دمای مثبت هفت درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت ۶ درجه بالای صفر ثبت شده است.

  • منبع خبر : آناج