آسمان بناب میزبان دود ناشی از سوخت مازوت نیروگاه حرارتی بناب!!/ استفاده از مازوت با وجود عدم کمبود گاز طبیعی در این نیروگاه
آسمان بناب میزبان دود ناشی از سوخت مازوت نیروگاه حرارتی بناب!!/ استفاده از مازوت با وجود عدم کمبود گاز طبیعی در این نیروگاه
با وجود قرار داشتن در فصل گرما و عدم کمبود گاز طبیعی نیروگاه حرارتی سهند بناب از مازوت به عنوان سوخت اصلی خود استفاده می کند که آلودگی ناشی از این سوخت در این شرایط کرونایی نفس مردم را تنگ تر کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، آلودگی ناشی از سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی بناب بحثی بود که همزمان با شروع فصل سرما و کمبود گاز طبیعی در ذهن مردم بناب تداعی می کرد و همه منتظر بودند در روزهایی سرد پاییز و زمستان  نیروگاه حرارتی بناب به بهانه کمبود گاز طبیعی برای مصارف خانگی، از مازوت به عنوان سوخت اصلی  استفاده کند.

با وجود اینکه همچنان در فصل تابستان و گرم به سر می بریم و اکثر خانواده ها از گاز برای وسایل گرمایشی استفاده نمی‌کنند اما نیروگاه حرارتی بناب از مازوت برای سوخت خود استفاده می کند و این نشان می دهد بحث کمبود گاز ، بهانه ای برای این کار نیست…

طبق شنیده ها، مازوت جزوی از برنامه اجباری برای نیروگاه حرارتی سهند بناب تعریف شده است و آن ها طبق دستورات وزارت نیرو مجبور هستند از مازوت در طول تابستان نیز برای سوخت این نیروها استفاده کنند تا سهم مازوت خود را استفاده کنند.

 سوخت مازوت قطعا به محیط زیست شهرستان بناب آسیب بسیار زیادی وارد می کند و دود قهوه ای  که طی روزهای اخیر از نیروگاه حرارتی بناب بلند می شود آسمان شهرستان و و مناطق اطراف را در بر گرفته است و زندگی مردم بناب نیز کم کم زیر سایه دود نیروگاه سهند بناب قرار گرفته است.

در مجموع  آن چیز که برای مردم بناب مورد قبول نمی باشد این است که در فصل تابستان و با وجود عدم مشکل گاز رسانی، این نیروگاه از مازوت به عنوان سوخت اصلی خود استفاده می کند و سایر نیروگاه های شهرهای دیگر و حتی استان همجوار از پذیر ش سوخت مازوت خودداری و درمقابل فشار ها ایستادگی کرده اند تا آلودگی زیست محیطی ناشی از سوخت مازوت آسمان شهرهای آن ها را در برنگیرد.

متاسفانه  در روزهای کرونایی که اکسیژن برای مردم و بخصوص بیماران کرونایی کمیاب شده است دود ناشی از سوخت مازوت این نیروگاه نفس مردم بناب را تنگ و تنگ‌تر می‌کند.

در پایان انتظار داریم مسئولان شهرستان بناب و در راس آن نماینده و سایر مسئولان  پیگیر موضوع سوخت این نیروگاه باشند و اجازه ندهند نیروگاه حرارتی بناب میزبان سوخت مازوت اضافه باشد چرا که حفظ محیط زیست اولویت زندگی برای هر شهرستان و مردم آن محسوب می شود.

انتهای پیام / داود زیبائی