آغاز طرح سوم نظارت ویژه بر تولید نان در بناب/ اصناف و بازاریان انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند
آغاز طرح سوم نظارت ویژه بر تولید نان در بناب/ اصناف و بازاریان انصاف را سرلوحه کار خود قرار دهند
فرماندار بناب گفت: مرحله سوم نظارت بر توزیع آرد و نانوایی ها از ۲۵ بهمن تا ۲۵ اسفند ماه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان بناب با بیان اینکه مرحله سوم نظارت بر توزیع آرد و نانوایی ها از ۲۵ بهمن تا ۲۵ اسفند ماه آغاز خواهد شد، اظهار داشت: در این مدت زمان مقدار تولید و فروش نان در نانوایی ها مورد رصد قرار گرفته و در سامانه برخط ثبت میشود.

وی افزود: پس از زمان مشخص شده طبق بررسی های انجام شده از میزان تولید و فروش نان در نانوایی های شهرستان بناب مقدار تخصیص سهمیه آرد دولتی به نانوایی ها مشخص و نانوایان بر آن اساس آرد تحویل خواهند گرفت.

فرماندار بناب با تاکید بر اینکه دولت به دنبال ساماندهی و کنترل بیشتر بر تولید و فروش نان می باشد، اظهار داشت: دولت به هیچ عنوان به دنبال سهمیه بندی کردن نان نیست اما به دنبال نظر و توزیع عادلانه نان می باشد و افرادی که به صورت نامتعارف نان را خریداری می کنند مورد شناسایی قرار خواهند گرفت.

رضا لعلی با تاکید بر اینکه فروش نان تنها به وسیله پوز بانکی مشخص شده و کارت عابر بانک خانواده ها است، گفت: یک خانواده تنها میتواند از کارتهای بانکی خانواده مشخص شده خود برای خرید نان استفاده کند و برای افرادی که به صورت ناگهانی و عدم داشتن کارت به نانوایی ها مراجعه می کنند، با کارتی که به نانوایی ها داده خواهد شد، خرید را انجام خواهند داد.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب در ادامه در خصوص نظارت و بازرسی از بازار عید نوروز و ماه مبارک رمضان توسط نهادهای وزارت خبر داد و گفت: از تمامی نهادهای نظارتی انتظار داریم از بازار به خصوص از لباس فروشی ها، آجیل فروشی ها و سایر اصناف که کالاهای اساسی مردم را به فروش می رسانند بازرسی دقیق داشته باشند.

وی تاکید کرد: از تمامی مسئولان نظارتی درخواست داریم که با هرگونه گرانفروشی و کم فروشی برخورد جدی داشته باشد و از اصناف نیز انتظار داریم انصاف را سرلوحه کار خود قرار داده و با سود متعارف جنس خود را به مصرف کنندگان عرضه کنند.

فرماندار بناب خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی اجناس در خرده فروشی ها با سود های بسیار نامتعارف و غیر منصفانه به دست مردم می‌رسد و همین امر موجب فشار اقتصادی بر خانواده ها و نارضایتی آنها از مسئولان میشود.

لعلی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت و حفظ ارزش و برند کباب بناب گفت: از نهادهای نظارتی بخصوص شبکه بهداشت و دامپزشکی انتظار می رود که با متخلفین برخورد کرده و اجازه ندهند که گوشت را به صورت چرخ کرده نگهداری و یا با کیفیت پایین به مصرف کنندگان ارائه دهند.

  • نویسنده : داود زیبائی