آغاز ۳۰ هزارتن آسفالت ریزی جدید در شهر بناب / تنها ۱۰ درصد میزان آسفالت ریزی از محل قیر رایگان دولتی است
آغاز ۳۰ هزارتن آسفالت ریزی جدید در شهر بناب / تنها ۱۰ درصد میزان آسفالت ریزی از محل قیر رایگان دولتی است
شهردار بناب از آغاز آسفالت ریزی به میزان ۳۰ هزار تن در شهر بناب در ۳ بخش محلات لیست نوبت، محلات هدف بازآفرینی شهری و معابر تعریف شده در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری در فصل کاری امسال خبر داد.

فرید پناهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، با اشاره به آغاز روند آسفالت ریزی در سطح شهر بناب در روزهای اخیر، اظهار داشت: پیش بینی می شود شهرداری بناب امسال بتواند ۳۰ هزار تن آسفالت ریزی در معابر این شهر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آسفالت ریزی امسال در ۳ بخش محلات لیست نوبت، محلات هدف بازآفرینی شهری و معابر تعریف شده در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری انجام خواهد گرفت، تصریح کرد: محلات قرار گرفته در لیست نوبت و معابر تعریف شده در بودجه حدود ۷۰ درصد آسفالت ریزی امسال در سطح شهر بناب را تشکیل می دهند و همگی از محل بودجه امسال شهرداری بناب تامین هزینه خواهند شد.

وی تاکید کرد: برای آسفالت ریزی محلات ستاد بازآفرینی شهری در ۱۱ محله هدف این ستاد نیز امسال همانند دیگر شهرستان ها برای شهر بناب نیز ۵۶۳ تن قیر رایگان اختصاص داده شده که به علت عملکرد بهتر شهرداری بناب در سال گذشته در آسفالت ریزی محلات هدف این ستاد، میزان قیر اختصاصی نیز افزایش داشته است.

کلیددار شهر بناب همچنین با اشاره به اینکه حدود ۲ برابر ارزش ریالی قیر رایگان در بازار، شهرداری برای پخت و پز آسفالت و عملیات اجرایی آن هزینه می کند، خاطرنشان کرد: با احتساب این موضوع قیر رایگان تخصیصی برای محلات ستاد بازآفرینی شهری هزینه تنها حدود ۱۰ درصد از آسفالت ریزی امسال در شهر بناب را پوشش می دهد.

 پناهی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته با حجم آسفالت ریزی گسترده محلات در لیست چندین ساله نوبت آسفالت ریزی به شدت کاهش یافت، اظهار داشت: امسال محلاتی که از پارسال در لیست نوبت قرار گرفته اند آسفالت ریزی خواهند شد.

وی افزود: بروز کردن عوارض نوسازی سالانه توسط ساکنین محلات برای در لیست آسفالت قرار دادن الزام قانونی است و کمک مالی زیادی نیز به تامین هزینه آسفالت و زیرسازی محلات نمی کند ولی با این شهرداری برای این منظور نیز همکاری های لازم را با ساکنین به ویژه در محلات کمتر برخوردار انجام می دهد.

 شهردار بناب در ادامه با اشاره به اینکه خیابان ها و معابر شهری نیز در طبق اولویت بودجه ۱۴۰۲ شهرداری امسال آسفالت می شوند، گفت: از معابر اصلی شهر نیز هم‌اکنون تعویض روکش آسفالت بلوار مدرس آغاز شده است و در روزهای اخیر در حال اجراست و در معابر دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

 فرید پناهی در خصوص انتقاد شهروندان از عدم آسفالت کاری خیابان ها و محلات حفاری شده در ماههای اخیر، تصریح کرد: با وجود بدهی ادارات خدمات رسان به شهرداری بناب از بابت این حفاری ها شهرداری این معابر را نیز از اولویت کنار نگذاشته است ولی از نظر فنی برای اینکه کیفیت آسفالت محل های حفاری شده در سالهای آتی کم نشود لازم است این محل ها به تراکم ۹۸ درصد برسد که این امر زمان بر است.

 وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار صدای بناب در خصوص نحوه نظارت بر کیفیت آسفالت کاری های اخیر در سطح شهر، اظهار داشت: ناظر کیفی و ناظر فنی شهرداری هم در مرحله تولید آسفالت و هم اجرای آن نظارت های لازم را انجام می دهند و آزمایش های لازم نیز از آسفالت مورد استفاده مرتبا انجام می گیرد و نظارت ها تا مرحله تحویل قطعی پیمانکاران نیز ادامه دارد.

 شهردار بناب در انتها از شهروندان و ادارات خدمات رسان خواست تا حداقل ۳ ماه قبل از آغاز زیرسازی معابری که امسال آسفالت کاری می شوند نسبت به حفاری های خود اقدام کنند تا مانعی برای اجرای پروژه آسفالت ریزی معابر شهرداری و تاخیر در اجرای آن صورت نگیرد.

 گفتنی است بنا به اعلام معاونت عمرانی شهرداری بناب علاوه بر آسفالت محلات لیست نوبت و محلات ستاد بازآفرینی امسال خیابان ها و معابر زیر نیز آسفالت کاری خواهند شد:
۱-بزرگراه ولایت ۲-بزرگراه بعثت ۳-تنگه کوچه غربی و شرقی ۴-ابتدای خ‌باهنر ۵-بلوار مدرس ۶-کوچه شهید فایقی ۷-جانبازان ۸-پشت ایران گاراژ ۹-مابین میدان فردوسی و چایکنار ۱۰-محله امام حسین آغداش ۱۱-خیابانهای حکمت و شهید محمدی دیزج ۱۲-کوی حافظ ۱۳-خیابان دریا ۱۴-کوی کارمندان ۱۵-شمس تبریزی ۱۶-محله بهداشت رسالت ۱۷-روبروی پلیس‌راه و مقابل دادگستری ۱۸-حدفاصل شهرک امام‌ تا شهریار و خانم باغی ۱۹- بلوار فدک به سمت دانشگاه ۲۰-دربندهای ولایت۱ طاهر۴ بصیر۷ فردوس۲۵ و روبروی شورا

  • نویسنده : داود زیبائی