آماده باش کامل هر دو بیمارستان شهرستان بناب / شست و شوی مکرر دست ها بهترین راه مبارزه با کرونا
آماده باش کامل هر دو بیمارستان شهرستان بناب / شست و شوی مکرر دست ها بهترین راه مبارزه با کرونا
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با بیان اینکه در شهرستان بناب فرد مبتلا به کرونا شناسایی نشده است،گفت: افردا مسن و دارای بیماری های خاصی بیش از دیگران در معرض ویروس کرونا قرار دارند.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، دکتر علی نیر پور در جلسه پدافند غیر عامل شهرستان بناب با بیان اینکه در استان و شهرستان بناب فرد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی نشده است، اظهار داشت: از همشهریان درخواست داریم اخبار مربوط به کرونا را تنها از طریق شبکه بهداشت و توسط پایگاه های خبری دنبال کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با بیان اینکه افراد مسن و دارای بیماری های خاص بیش از دیگران در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دادند، تصریح کرد: این ویروس بر روی کودکان تا حدود زیادی بی اثر بوده و تنها بر روی افراد و مسن و دارای بیماری های مختلف تاثیر بیشتری دارد.

وی در خصوص ضرورت استفاده ماسک در معابر و اماکن عمومی گفت: تاکید می‌کنیم افراد مسن و زنان باردار می بایست بیشتر از ماسک استفاده کنند و افراد سالم و جوان ضرورتی برای استفاده از ماسگ ندارند.

دکتر نیر پور از آماده باش کامل دو بیمارستان شهرستان بناب در مواجه با ویروس کرونا خبرداد و گفت: از همشهریان درخواست داریم جهت درمان بیماری های سرپایی به سایر مراکز درمانی شهرستان مراجعه کنند و اجازه بدهند بیمارستان ها به صورت آماده باش و با تخت های خالی برای مقابله با این ویروس آماده باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب بر پرهیز از از دست دادن و روبوسی تاکید کرد و گفت: با توجه به انتقال سریع این ویروس از مردم انتظار داریم این سنت را برای مدت زمانی فراموش کنند و در مهمانی ها و بازدید ها از دست دادن به یکدیگر به شدت خودداری کنند.

وی در پایان بهترین روش جهت مقابله با ویروس کرونا را رعایت بهداشت و پیشگیری از آن عنوان کرد و گفت از مردم درخواست داریم به صورت مکرر دست و صورت خود را با صابون و شامپو شست و شو دهند و از تردد های بی مورد در اماکن شلوغ بخصوص بازار خودداری کنند.