اجازه نمی دهیم با سلامتی مردم بازی شود/ طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تمام این مزارع آلوده تخریب خواهند شد
اجازه نمی دهیم با سلامتی مردم بازی شود/ طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی تمام این مزارع آلوده تخریب خواهند شد
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بناب در رابطه با آبیاری برخی از زمین های زراعی با آب فاضلاب خام گفت:اجازه نمی دهیم با سلامتی مردم بازی شود.

حسین غلامی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بناب در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی صدای بناب، گفت: افرادی که مزارع خود را با آب فاضلاب خام آبیاری میکنند از انجام این کار جدا پرهیز نمایند، زیرا:

۱- استفاده از فاضلاب خام به منظور آبیاری مزارع به ویژه در زراعت های سبزی و صیفی و دیگر محصولات زراعی و باغی (جو، گندم، یونجه و ذرت) می‌تواند باعث انتقال برخی از بیماریها به خصوص بیماری های عفونی و گوارشی در انسان و دام و طیور شود.

۲-فاضلاب ها حاوی انواع مختلف میکروبها اعم از انگل ها، ویروسها، قارچ ها، باکتری ها و نیز فلزات سنگین مانند سرب، کادمیوم و مواد شیمیایی مضر دیگری می باشد که سلامتی شما کشاورزان عزیز و مصرف کنندگان محصولات کشاورزی را تهدید می نماید.

۳-جهت پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مختلف و جلوگیری از گسترش آلودگی ها از آبیاری مزارع خود با فاضلاب خام جداً خودداری نمایید.

۴-طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی استفاده از فاضلاب خام انسانی برای آبیاری محصولات کشاورزی جرم محسوب می‌شود و با متخلفین برابر قانون برخورد می گردد.

۵- لذا مسئولیت عواقب ناگوار استفاده از فاضلاب در آبیاری زمین های زراعی به عهده استفاده کننده می باشد.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی