اجباری بودن اخذ و نصب QR-Code توسط تمام اصناف شهرستان/ سوق دادن واحدهای تولیدی بناب به سمت اقتصاد دانش بنیان از اهداف اداره صمت بناب/ هر کیلو زولبیا و بامیه ممتاز ۶۰ هزار تومان
اجباری بودن اخذ و نصب QR-Code توسط تمام اصناف شهرستان/ سوق دادن واحدهای تولیدی بناب به سمت اقتصاد دانش بنیان از اهداف اداره صمت بناب/ هر کیلو زولبیا و بامیه ممتاز ۶۰ هزار تومان
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب اخذ و نصب QR-Code توسط تمام اصناف و کسبه شهرستان بناب را اجباری و الزامی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حبیب خان بابایی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه و روسای اتحادیه های شهرستان بناب ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت: طبق مصوبه جدید تمامی واحدهای صنفی در سطح شهرستان بناب در راستای اجرای مدیریت هوشمند می بایست نسبت به اخذ و نصب بارکد QR کد خود را و در ملاء عام قرار بدهد.

وی خاطر نشان کرد: نصب بارکد QR کاملا اجباری و الزامی بوده و تمامی اصناف شهرستان بناب میبایست این کد را در ملاء عام نصب کرده تا ارباب رجوع بتوانند به راحتی این بارکد که نشان دهنده واکسیناسیون شدن صاحب صنف می باشد را مشاهده کنند

خان بابائی تاکید کرد: در صورتی که صنفی نسبت به اخذ و درج این بارکد QR اقدام نکنند در مرحله اول با تذکر و در مرحله دوم قطع کارتخوان صنف و در مرحله سوم با پلمپ مغازه خود مواجه خواهند شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب با بیان اینکه در حال حاضر در برخی از اقلام ضروری قیمت تولید کننده بر روی کالاها درج شده است اظهار داشت: اصناف موظف هستند تا سود مشخص شده را بر روی قیمت اعمال کرده و با قیمت مصرف کننده به فروش برسانند و در غیر اینصورت با جریمه مواجه خواهند شد.

وی افزود: از شهروندان انتظار داریم در هنگام خرید کالا ها به خصوص در حوزه وسایل خانگی، گوشی و سایر کالاهای دیجیتال اقلامی را خریداری کنند که دارای کد شناسایی بوده و معتبر باشند.

رئیس اداره صمت بناب با اشاره به شعار سال جاری اظهار داشت: قطعاً حمایت از تولید و سوق دادن واحدهای تولیدی به سمت اقتصاد دانش بنیان از مهمترین اهداف اداره صنعت و معدن در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

حبیب خان بابایی یکی دیگر از برنامه‌های این نهاد خدمات‌رسان را ارتباط بیشتر صنایع با دانشگاه ها را عنوان کرد و گفت: قطعاً به دنبال آن هستیم از ظرفیت دانشگاه های بناب در راستای پیشبرد تولیدات صنعت شهرستان بناب استفاده کنیم.

خانبابایی در ادامه با اشاره به نقش برجسته شهرستان بناب در صنعت استان آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه امسال نیز همانند سالیان قبل چند واحد تولیدی شهرستان ما به عنوان واحد نمونه ملی معرفی شدند و در حال حاضر تنها ۴ مورد واحد در بناب مشکل دار و راکد وجود دارد که به دنبال حل مشکلات آنها هستیم.

خانبابایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت ساماندهی املاک و نمایشگاه اتومبیل در سطح شهرستان بناب گفت: از ۲۵۰ مشاور املاک در سطح شهرستان بناب ۲۰۰ واحد دارای پروانه هستند و از ۵۰ مورد دیگر ۳۰ واحد املاک دیگر در شرف اخذ پروانه  و تنها ۲۰ مشاور املاک در سطح شهرستان بناب بدون مجوز در حال فعالیت می باشند که قطعاً با مشکل و پلمپ مواجه خواهند شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب در پایان در خصوص قیمت زولبیا و بامیه در شهرستان بناب گفت: طبق مصوبه استانی قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه ممتاز ۶۰ هزار تومان و هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک ۵۵ هزار تومان اعلام شده است و قیمت های خارج از این مصوبه غیر قانونی می باشد.

انتهای پیام/ داود زیبائی