اجرای طرح هویت گذاری دام در بناب از سال ۱۴۰۱/ واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد دام های بناب در سال ۱۴۰۰/ تشکیل ۳۱ مورد پرونده تخلفاتی در سال جاری/ پلمپ ۶ واحد متخلف در بناب در سال ۱۴۰۰/ تشدید طرح نظارت بر بازار عید و ماه رمضان در بناب
اجرای طرح هویت گذاری دام در بناب از سال ۱۴۰۱/ واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد دام های بناب در سال ۱۴۰۰/ تشکیل ۳۱ مورد پرونده تخلفاتی در سال جاری/ پلمپ ۶ واحد متخلف در بناب در سال ۱۴۰۰/ تشدید طرح نظارت بر بازار عید و ماه رمضان در بناب
رئیس دامپزشکی شهرستان بناب ضمن تشریح عملکرد این نهاد خدمات رسان در سال 1400 از شروع طرح هویت گذاری دام در کشتارگاه بناب خبر داد.

مسعود گنج پور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن عید نوروز اظهار داشت: طرح تشدید بازرسی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان توسط دامپزشکی بناب و چند نهاد نظارتی دیگر آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان این طرح در سطح بازار شهرستان بناب ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب افزود: در این طرح تمامی مراکز عرضه فرآورده های خام دامی از قبیل قصابی ها، مرغ فروشی ها، کشتارگاه ها، مراکز جمع آوری شیر و کارخانجات مواد لبنیاتی  تحت نظر و بازرسی دامپزشکی قرار خواهند گرفت.

وی در تشریح عملکرد دامپزشکی شهرستان بناب طی سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در این سال ۳۱ مورد پرونده تخلفات قضایی تشکیل و به مراکز قضایی شهرستان بناب تحویل داده شد و همچنین ۶ مورد واحد تولیدی و صنفی نیز به دلیل عدم رعایت قوانین بهداشتی با حکم دادستانی محترم شهرستان بناب پلمپ شدند.

رئیس دامپزشکی شهرستان بناب فروش هرگونه قطعه بندی و آلایشات مرغ در مراکز توزیع در سطح شهرستان بناب بدون بسته‌بندی و تاریخ تولید و انقضا را غیرمجاز به عنوان کرد و گفت: از شهروندان عزیز بناب درخواست داریم در هنگام خرید مرغ و آلایشات آن حتماً محصول خود را به صورت بسته بندی و با تاریخ تولید و انقضا خریداری کنند چرا که محل ذبح این گونه مرغ ها مشخص نمی باشند.

دکتر مسعود گنجی پور در ادامه به تطیلی و پلمپ ۳ مورد کارگاه غیر قانونی و غیر بهداشتی تولید فرآورده های لبنیاتی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: در همین راستا بیش از ۳ تن فرآورده های غیر بهداشتی و فاسد در این کارگاه‌های زیرزمینی کشف و متخلفان نیز به مقامات قضایی معرفی و طی آخرین حکم آنها به بیش از یک سال حبس محکوم شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب در ادامه در تشریح عملکرد این نهاد خدمات رسان در سال ۱۴۰۰ گفت: در حوزه واکسیناسیون برای بیش از ۷ هزار دام سنگین و بیش از ۲۳۴ هزار دام سبک در شهرستان بناب به صورت کاملاً رایگان واکسیناسیون شدند.

وی افزود: در حال حاضر طرح واکسیناسیون بیماری تب مالت گوسفند و بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک نیز به صورت رایگان در اداره دامپزشکی شهرستان بناب انجام می شود که انتظار داریم دامداران نهایت همکاری را با ما داشته باشند.

مسعود گنج پور از ساماندهی میدان دواب و هویت گذاری عرضه گوشت دام های نر و ماده در سال ۱۴۰۱ در سطح شهرستان خبر داد و گفت: منبعد تمامی لاشه های دام های سنگین و سبک با دو لیبل آبی و زرد در بازار عرضه می شود که لیبل آبی نشان دهنده دام نرو لیبل زرد نشان دهنده دامهای ماده می باشند تا مردم بهتر بتوانند محصولات را خریداری کنند.

  رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بناب در پایان با تاکید بر اینکه این نهاد خدمات آن در طول ایام نوروز و ماه رمضان به صورت شبانه‌روزی بازرسی و نظارت خود را در سطح بازار انجام خواهد داد گفت: شهروندان عزیز بنابی می توانند هرگونه تخلف و یا موارد غیر بهداشتی را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به ما اطلاع رسانی کنند.

 

انتهای پیام/ داود زیبائی