احتمال بازگشت محدودیت‌های قبلی/ ابتلای 417 نفر در یک روز
احتمال بازگشت محدودیت‌های قبلی/ ابتلای 417 نفر در یک روز
صومی گفت: در 24 ساعت گذشته نمونه آزمایش 417 نفر مثبت اعلام شده که 7 نفر نیز در همین مدت فوت کردند. میانگین سنی فوت‌شده‌ها 72 سال و متوسط سن مبتلایان 52 سال است.

به گزارش صدای بناب، به نقل آناج آذربایجان‌شرقی جزو استان‌هایی است که در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارد به همین منظور، مسئولان بهداشت و درمان بر استفاده از ماسک در اماکن عمومی تاکید دارند.

محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به وضعیت مبتلایان به کرونا در استان خاطرنشان کرد: در 24 ساعت گذشته نمونه آزمایش 417 نفر نثبت اعلام شده که 7 نفر نیز در همین مدت فوت کردند. میانگین سنی فوت‌شده‌ها 72سال و متوسط سن مبتلایان 52 سال است.

وی با بیان اینکه 733 نفر به علت ابتلا به کرونا بستری هستند یادآور شد: وضعیت 111 نفر از بستری‌شدگان مناسب زیر و زیر دستگاه‌های تهویه به سر می‌برند. در این بین شهرستان‌های میانه، اهر، هریس، بناب، چارواویماق و تبریز بیشترین آمار مبتلایان را نسبت به جمعیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز استفاده از ماسک را لازم و ضروری دانست و عنوان کرد: مردم باید توجه داشته باشند به محض خروج از منزل از ماسک‌های بهداشتی استفاده کنند، در روزهای ابتدایی شیوع کرونا گفته می‌شد نیازی به استفاده همگانی از ماسک نیست ولی امروز می‌گوییم برای محافظت از خود و دیگران حتما از ماسک استفاده کنید. عدم استفاده از ماسک به منزله تجاوز به حقوق عمومی است.

صومی ادامه داد: جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور معاون وزیر در تبریز برگزار خواهد شد و در پیشنهاداتی برای جلوگیری از شیوع کرونا ارائه خواهد شد در صورتی که ستاد استانی مقابله با کرونا موافقت کند محدودیت‌هایی در جهت پیشگیری از کرونا در استان اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/