احداث و بهره برداری از چندین پروژه متعدد طی 5 سال اخیر/ نیاز بیش از 25 هزار متر مربع از معابر روستا به آسفالت ریزی فوری/کوتاهی ادارات برق، راهداری و شهرداری در حل مشکلات ورودی روستا / ورود 3 نهر فاضلاب شهر بناب به ورودی آخوند قشلاق!!
احداث و بهره برداری از چندین پروژه متعدد طی 5 سال اخیر/ نیاز بیش از 25 هزار متر مربع از معابر روستا به آسفالت ریزی فوری/کوتاهی ادارات برق، راهداری و شهرداری در حل مشکلات ورودی روستا / ورود 3 نهر فاضلاب شهر بناب به ورودی آخوند قشلاق!!
بنا به دعوت دهیار روستا ی آخوند قشلاق تیم رسانه ای صدای بناب با حضور در این روستای پرجمعیت و وسیع شهرستان گزارشی میدانی از اقدامات انجام شده طی سالیان اخیر و همچنین نیازهای ضروری این روستا را تهیه کرده است.

ایوب حسن زاده دهیار روستای آخوند قشلاق در گفت و گو با تیم رسانه ای پایگاه خبری صدای بناب، با تاکید بر این که طی سالیان اخیر اقدامات بسیار خوبی در راستای حل مشکلات این روستا انجام شده است، گفت: از از سال ۱۳۹۳ تا الان بیش از ۶۰ هزار متر مربع آسفالت ریزی در این روستا انجام شده است.

وی تصریح کرد:  در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار متر مربع از معابر اصلی و فرعی این روستا زیر سازی شده و آماده آسفالت ریزی می باشد که امیدواریم با کمک بخشداری و تخصیص اعتبارات قیر رایگان هر چه زودتر آسفالت ریزی انجام شود.

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده گفت: طی ۵ سال اخیر بیش از ۷۵ هزار مترمربع در این روستا مسیرگشایی و زیر سازی شده است و همچنین بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ متر  جدول کشی شده است.

حسن زاده از احداث و بهره برداری ساختمان جدید دهیار روستای آخوند قشلاق خبرداد و گفت: این ساختمان شیک و مدرن در زمینی به مساحت ۴۱۳ مترمربع احداث شده و تمامی امکانات مورد نیاز برای ساختمان اداری را دارا می باشد.

دهیار روستای آخوند قشلاق بناب از لایروبی روزانه تمامی جوی های آب توسط پیمانکار، نصب ۱۵ تابلو اعلانات، نام گذاری کلیه معابر، نصب ۵۰ نیمکت در سطح روستا و غرس بیش از ۳ هزار نهال در سطح روستا را از سایر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی افزود علاوه بر اقدامات انجام شده بیش از ۸۰ علمک گاز از اعتبارات دهیاری در این روستا جابجا شده است که با انجام این عملیات بخش زیادی از مشکلات مهم روستا حل شده است.

حسن‌زاده از از احداث پایگاه بهداشت در این روستا خبر داد و گفت: به همت شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب علاوه بر پایگاه بهداشت مرکز بهداشت نیز روزانه در این روستا به مردم خدمات رسانی می کند.

دهیار روستای آخوند قشلاق شهرستان بناب از پیشرفت ۸۰ درصدی سالن ورزش خبر داد و گفت: متاسفانه با وجود پیشرفت چشمگیر این سالن ورزشی ۲۰ درصد همچنان بلاتکلیف باقی مانده است که انتظار داریم مسئولان شهرستان هرچه زودتر در راستای اتمام  این سالن ورزشی همت کرده تا جوانان روستا از امکانات ورزشی بیشتری برخوردار شوند.

ایوب حسن زاده بازسازی یک مدرسه، احداث کتابخانه و همچنین احداث پارک در این روستا را از مهمترین نیازهای فعلی عنوان کرد و گفت: همانطور که گفتیم درکنار کمبود های موجود به آسفالت‌ریزی بیش از ۲۵ هزار متر مربع نیز از نیاز های مهم این روستا است.

دهیار روستای آخوند قشلاق درخصوص وجود پارکینگ کامیون های سنگین در میانه جاده روستا گفت: بیش از ۳۵۰ کامیون دار دارای کارت هوشمند در این روستا سکونت دارند و در راستای جلوگیری از ورود کامیون های آنها به داخل روستا این پارکینگ توسط دهیاری و سایر افراد احداث شده است.

وی افزود: با توجه به باریک بودن مسیر این پارکینگ می بایست هرچه زودتر به خارج از محدوده جاده روستا انتقال یابد اما در حال حاضر زمین مورد نیاز برای احداث این پارکینگ وجود ندارد و اعتبارات دهیاری نیز محدود می باشد.

دهیار روستای آخوند قشلاق شهرستان بناب در خصوص مشکلات و کمبود های ورودی این روستا و همچنین جاده باریک آن گفت: همانطور که سانه صدای بناب گزارش مبنی برای مشکلات این جاده  تهیه کرده است باید بگوییم این مسیر نیاز به شانه خاکی، روشنایی خط کشی و همچنین مسیرگشایی نیاز دارد اما اعتبارات دهیاری روستای آخوند قشلاق محدود به حوزه خدماتی می‌باشد و ما  نمی‌تواندیم از اعتبارات خود برای این روستا هزینه کنیم.

وی تصریح کرد: دهیاری این روستا به همراه اعضای شورای روستا بارها با روسای ادارات راهداری برق و شهرداری در خصوص حل مشکلات این روستا جلسه گذاشته است اما آنها نیز در کا خود کوتاهی می کنند و همکاری لازم در راستای حل این مشکلات را ندارند.

وی افزود: به طور مثال اداره برق شهرستان بناب در خصوص حل روشنایی جاده روستا می‌گوید طبق قانون اداره برق این مسیر را خارج از محدوده خدماتی خود می داند و نمی تواند در آنجا عملیات روشنایی انجام دهد و تنها در صورت مشخص شدن نهاد یا فردی در راستای تقبل پرداخت هزینه های روشنایی، پروژه روشنایی این مسیر را انجام خواهد داد  نمی‌تواند از اعتبارات خود برای هزینه‌های برق جاده روستا استفاده کند.

حسن زاده ضمن گلایه شدید از اداره آب و فاضلاب شهرستان بناب گفت: متاسفانه فاضلاب وارده از نقاط مختلف شهری در ابتدای ورودی این روستا باعث شده علاوه بر ایجاد بوی تعفن، آلودگی بهداشتی را برای اهالی به وجود آورد که انتظار داریم شبکه بهداشت و اداره آب و فاضلاب هر چه زودتر در راستای حفاظت از سلامتی مردم فاضلاب ورودی این روستا را جمع آوری کنند.

وی در پایان گفت: بخشداری و دهیاری شهرستان بناب زحمات بسیار زیادی را در راستای حل مشکلات این روستا انجام داده‌اند اما انتظار داریم سایر نهادهای خدمات سازمان در ادارات برق، آب و فاضلاب شبکه بهداشت راهداری و حمل و نقل جاده ای و همچنین پلیس راه نیز در راستای حل مشکلات این روستای پر جمعیت و وسیع اقدام کنند.

 

گزارش تصویری؛

 

 

انتهای پیام/ داود زیبائی