اراضی تحت کشت با فاضلاب تخریب می شوند/ فروش پنیر به صورت سیار و خودوریی ممنوع
اراضی تحت کشت با فاضلاب تخریب می شوند/ فروش پنیر به صورت سیار و خودوریی ممنوع
فرماندار بناب با اشاره به اتمام تذکر به کشاورزان متخلف گفت: هر گونه زمین کشاورزی که با فضلاب انسانی آبیاری شود سریعا تخریب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با اشاره به اهمیت امنیت غذایی مردم اظهار داشت: متاسفانه به دلیل برخی از گرانی ها در مواد غذایی شاهد هستیم انواع پروتئین ها به خصوص گوشت از سفره تعدادی از خانواده ها حذف شده است.

 وی افزود: قطعاً کوچک شدن سفره مردم و حذف برخی از اقلام مهم غذایی از جمله پروتئین ها و ویتامین ها خود امنیت غذایی مردم را به خطر می اندازد که می بایست توجه ویژه ای به حل این موضوع شود.

فرماندار شهرستان بناب با اشاره به گزارش اخیر شبکه بهداشت بناب مبنی بر آبیاری اراضی کشاورزی بناب با فاضلاب گفت: امنیت غذایی به این معناست که مردم نیز باید به خود رحم کنند و قطعاً کشاورزانی که از فاضلاب برای آبیاری مزارع استفاده می کنند به سلامت مردم خیانت می کنند.

لعلی برخورد جدی و قانونی با هرگونه آبیاری مزارع با فاضلاب را خواستار شد و گفت: طی سالیان اخیر بارها و بارها این موضوع را گوشزد و در چندین مرحله معدوم‌سازی داشته ایم اما در سال جاری قطعاً بدون هیچ گونه اخطار با کشاورزانی که با فاضلاب اراضی خود را آبیاری می کنند برخورد و محصولات آن ها را معدوم سازی خواهیم کرد.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به گزارشات شبکه بهداشت مبنی بر افزایش فروش پنیر به صورت سیار و خودرویی در بناب گفت: طبق گزارشات علمی پنیر می بایست در دمای خنک نگهداری شود و قطعاً دمای بیرون علاوه بر داشتن گرد و غبار و آلودگی‌های دیگر گرم تر از ۵ و حتی تا ۴۰ درجه می رسد و این یعنی احتمال خراب شدن پنیر و باید مانع فروش آن شویم.

فرماندار بناب با اشاره به تداخل صنفی در فروش شیر در سوپرمارکت ها گفت: فعلا از شبکه بهداشت و سایر ارگان ها انتظار داریم با سوپرمارکت هایی که از یخچال برای فروش شیر استفاده می کنند همکاری داشته و سایر سوپرمارکت هایی که به صورت غیر بهداشتی و یا در دبه شیر را توزیع میکنند، برخورد داشته باشند.

 رضا لعلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نگهداری دام در برخی از محلات شهر بناب گفت: خوشبختانه با تلاش مسئولین شهرستان به خصوص نماینده مردم بناب شهرک دامپروری با داشتن ظرفیت بالای ۲۴ هزار راس دام سبک در حال اتمام میباشد و قطعاً پس از اتمام این پروژه اجازه نخواهیم داد، دامی در محلات بناب نگهداری شود.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب در پایان با اشاره به اقدامات خوب در راستای حل مشکلات فاضلاب روستاهای شهرستان گفت: فاضلاب برخی از روستاها از جمله روستای چلقائی  با کمک نماینده مردم بناب به زودی به فاضلاب شهری متصل خواهند شد.

  • نویسنده : داود زیبائی