اروند امروز، فضای مجازی است
اروند امروز، فضای مجازی است
سرهنگ «حیدری» با بیان اینکه اروندِ امروز، فضای مجازی است، گفت: ایمن‌سازی مجموعه از آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی که از دغدغه‌های مهم حال حاضر محسوب می‌شود یکی از ملزومات امروز است.

 به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، سرهنگ پاسدار «یحیی حیدری» فرمانده سپاه ناحیه بناب امروز  در مراسم گرامیداشت عملیات غرور آفرین والفجر ۸ در جمع رزمندگان، با ادای احترام به مقام شامخ امام راحل (ره) و تمامی شهدای انقلاب اظهار داشت: امام خمینی اندیشمندی است که سبک جدیدی از حکومت را به ما ارائه داد و در دل طاغوت، چراغ راه ملت شدند. همین امر، اهمیت پرداختن به شخصیت انقلابی و متمایز ایشان برای نسل جوان را بیش از پیش مشخص می‌کند.

وی افزود: امام خمینی (ره) شخصیت جهانی است که نه تنها آزادگان منطقه بلکه آزادی خواهان جهان به وی عشق می‌ورزیدند. اندیشمند کانادایی در وصف امام (ره) می‌گوید از نظر من (که فرد غیر مسلمان هستم) این معجزه است که یک انقلاب مکتبی و الهی بتواند در جهان امروز، تحقق پیدا کند و در جهت استقرار عدالت به پیش رود. این انقلاب بی‌شک از جانب خداوند حمایت می‌شود و امام خمینی (ره) هدایت آن را بر عهده دارد. همچنین میشل جانسون، متخصص روابط بین‌الملل در توصیف امام خمینی (ره) می‌گوید از نظر سمبلیک، انقلاب اسلامی ایران اولین پیروزی مسلمین بر غرب از قرن ۱۶ تاکنون است. نکته اینجاست که اسلام عامل هدایت کننده این انقلاب بوده و هیچ یک از مکتب‌های غربی در آن نقش نداشتند.

فرمانده سپاه ناحیه بناب در ادامه به عوامل موفقیت عملیات والفجر ۸ پرداخته و گفت: اصلی‌ترین عامل موفقیت این عملیات، غافلگیر شدن دشمن و عدم آمادگی آن‌ها در منطقه عملیات بوده است. ایجاد فریب مناسب و ایجاد انحراف در ذهن دشمن، رعایت حفاظت نقل و انتقالات و عدم تغییر در زمین منطقه عملیاتی، استفاده مناسب از پوشش و استتار، اقدامات ضد شناسایی و مایوس کردن سیستم اطلاعاتی دشمن، از سایر عوامل پیروزی این عملیات است.

وی ادامه داد: عامل مهم دیگر در پیروزی والفجر را می توان سرمایه‌گذاری مناسب و پشتیبانی در منطقه شلمچه (که عملیات فریب برای دشمن بود) جستجو کرد. سومین عامل تعیین کننده، انتخاب تاکتیک جدید و منحصر به فرد عبور از اروند و آموزش و سازماندهی متمایز نیروها بوده است. همچنین نقش موثر سیستم پشتیبانی آتش توپخانه هوایی و بهره گرفتن از شرایط جوی مناسب از سایر عوامل اصلی پیروزی والفجر محسوب می گردد.

فرمانده سپاه بناب تاکید کرد: هرکس تاریخ نداند، تاریخ برای وی تکرار می گردد. باید از تاریخ عبرت گرفت. طی جنگ ۸ ساله، عملیات مهندسی زیاد، تحرکات بالا در عملیات فریب و حفاظت تردد در عملیات والفجر اجرایی گردید. مولفه‌هایی که هم اکنون در دانشکده‌های مهم نظامی تدریس می‌شوند..

وی به رشادت‌های غواصان در عبور از رود اروند پرداخت و گفت: اروندِ امروز، فضای مجازی است! ایمن سازی مجموعه از آسیب‌ها و تهدیدهای فضای مجازی که از دغدغه‌های مهم حال حاضر محسوب می‌شود یکی از ملزومات امروز است.

«حیدری» افزود: جنگ امروز جنگ ادراکی و شناختی است که دشمن روی ذهنیت های افراد کار می‌کند به گونه ای که تاثیرات به شکلی نامحسوس و بدون مقاومت فرد به پیش می‌رود و همین امر، حساسیت این جنگ را دو چندان کرده است.

وی ادامه داد: باورها و ذهنیت افراد در عصر حاضر، بستر تاخت و تاز دشمن اما به شکلی ناملموس شده و رزمندگان امروز، جوانانی هستند که نوع جنگ را شناخته و برای مقابله با این نوع از هجمه دشمن، به ابزار لازم مجهز می‌شوند. گستره جنگی دیروز، امروز به فضای روانی و درونی افراد کشیده شده است و این امر، اهمیت حفاظت اطلاعات در عصر حاضر را صد چندان کرده است.

فرمانده سپاه بناب با بیان اینکه ابزار مهم مقابله در این جنگ تجهیز افراد به سواد رسانه‌ای است، گفت: این عرصه یکی از عرصه‌های مهم حفاظت از آرمان‌های انقلاب است و اهمیت بسزایی دارد. اختلاف فرهنگی و قالب کردن فرهنگ غربی به جوامع شرقی، یکی از بسترهای مهم فضای مجازی برای نفوذ بین ملت‌ها طی سال‌های اخیر محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/داودزیبائی