ازدحام جمعیت در مطب ها و مراکز درمانی بناب در ایام بحران کرونایی!!/ رعایت پروتکل های بهداشتی رسما تعطیل!!
ازدحام جمعیت در مطب ها و مراکز درمانی بناب در ایام بحران کرونایی!!/ رعایت پروتکل های بهداشتی رسما تعطیل!!
طبق گفته همشهریان مطب‌ها و مراکز درمانی در بناب به شدت شلوغ هستند و همین امر موجب گلایه بیماران شده است چراکه احتمال ابتلا به کرونا در این مراکز به شدت احساس می شود.

به گزارش خبرنگار صدای بناب یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان بنابی در ایام کرونایی نوبت گیری در مراکز درمانی و مطب‌ها است چراکه به گفته مسئولان شهرستان روزهای سخت کرونایی با ظهور ویروس جهش یافته کرونایی در کشور و استان حضور در تجمعات بالای مطب ها و مراکز درمانی به موضوعی استرس زا برای همه تبدیل شده است.

طبق پیام های دریافتی از سوی مخاطبان رسانه مردمی صدای بناب، در مطب‌ها، داندانپزشکی ها، سونوگرافی ها و سایر مراکز درمانی و حتی بیمارستان ها تجمعات زیادی دیده می‌شود که می تواند عاملی اساسی برای تشدید و انتقال ویروس کرونا در این شهرستان به حساب بیاید.

متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان به شدت پایین است به طوری که مراجعان مجبورند ساعت‌ها در محیطی بسیار کوچک مطب کنار هم بنشینند تا نوبتشان شود و شاید تنها یک نفر ناقل ویروس کرونا بتوانند همه آن جمعیت را به این بیماری مبتلا کند.

 شاید بتوان ده ها و حتی صدها دلیل و گلایه دیگر از این ازدحام های خطرناک مطرح بشود اما آنچه مهم به نظر می رسد این است که این وضعیت کلافه کننده و خطرناک می‌تواند نه تنها جان مراجعه کنندگان بلکه جان خانواده‌های آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد و شاید از همین نقطه شاهد افزایش آمار کرونایی در بناب باشیم..

در پایان امیدواریم ابتدا مسئولان مراکز درمانی و پزشکان در مطب ها به این وضوع رسیدگی کنند و در ادامه شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب در جلسات توجیهی و همچنین افزایش نظارت ها و بازررسی های خود مانع تجمعات در این اماکن شود.

نگارنده پیام/ داود زیبائی