استاندار آذربایجان شرقی بر جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها تاکید کرد
استاندار آذربایجان شرقی بر جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها تاکید کرد
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دغدغه‌های مردم در تامین اقلام اساسی با قیمت مناسب در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان، بر ایجاد مراکز عرضه مستقیم کالا در نقاط مختلف شهر تبریز و با گستردگی جغرافیایی متوازن و افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها تاکید کرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از ایرنا، عابدین خرّم روز یکشنبه در جلسه کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان، اظهار کرد: مدیران باید شرایطی ایجاد کنند که مردم بیشتر از این دچار فشار اقتصادی و فروشندگان و توزیع‌کنندگان کالا نیز متضرر نشوند.

وی ادامه داد: باید جدیت و حساسیت بیشتری در تهیه و توزیع کالاهای اساسی مردم داشته باشیم و برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم جهت برقراری شرایط مناسب و آرامش در بازار انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به قیمت بالای میوه و تره‌بار در استان در مقایسه با سایر استان‌ها، گفت: نباید اجازه دهیم هیچ کالایی خارج از چارچوب‌های قانونی افزایش قیمت داشته باشد و در رابطه با تنظیم بازار و پایین آوردن قیمت‌ها با همکاری اتحادیه‌های صنفی باید راهکار اساسی داشته باشیم.

وی از سازمان جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مسئول خواست تا در سریعترین زمان راهکارهای لازم برای کنترل نوسان قیمت در برخی از کالاهای اساسی مرتبط و مورد نیاز مردم را به کار بندد.

خرّم گفت: ستاد تنظیم بازار استان در مورد عرضه و تقاضا باید متناسب با سایر استان‌ها و شهرهای همجوار هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و قبل از قیمت‌گذاری کالاها، وضعیت بازار را رصد کرده و بهترین تصمیم را بگیرد.

در این جلسه مقرر شد برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی تا پایان ماه رمضان، نظارت بر بازار عرضه این کالاها تشدید شده و سازمان جهاد کشاورزی نیز در خصوص تامین و توزیع میوه شب عید و سایر کالاهای مورد نیاز مردم برنامه‌ریزی کند.