اشتغال امروزه یک گزینه نیست، یک ضرورت است
اشتغال امروزه یک گزینه نیست، یک ضرورت است
رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بناب گفت: در نظرگرفتن آینده شغلی و بازار کار، عملگرا بودن در آموزش و بهره‌مندی از نیروهای خبره و توانمند از جمله مزیت‌های مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بناب است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، سمیه اشرفی با اشاره به تاریخچه تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بناب، اظهار کرد: این مرکز آموزشی از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز کرده و در حال حاضر به عنوان تنها مرکز آموزش علمی کاربردی در جنوب استان آذربایجان‌شرقی فعالیت دارد.

وی با اشاره فارغ‌التحصیلی بالغ بر ۲۰۰ نفر دانشجو از مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بناب، افزود: همچنین بیش از ۳۰ نفر از مدرسان در رشته های مختلف با این مرکز آموزشی در زمینه آموزش دانشجویان همکاری می کنند.

وی حوزه فعالیت و پذیرش دانشجو در این مرکز را در بخش مدیریت و خدمات اجتماعی عنوان کرد و افزود: این مرکز در حال حاضر برای مهر ۱۴۰۱ بدون کنکور در مقاطع کاردانی(۵ رشته) و کارشناسی (۲ رشته )دانشجو می پذیرد. متقاضیان مقطع کارشناسی از ۱ تا ۱۴ تیر ماه و مقطع کاردانی از ۱۴ تیر ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش یا مراجعه حضوری به آدرس مرکز (بناب- بلوار سهند – روبروی سپاه – کوچه سرو) ثبت نام به عمل آورند.

اشرفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی که جزء دانشگاه های نسل سوم انقلاب مطرح بوده و علاوه بر آموزش‌های دانشگاهی بصورت ترمی، با آموزش پودمانی و نیز برگزاری آموزش های آزاد نقش سازنده و موثری در تربیت نیروی انسانی متخصص و مهارت دیده دارد.

وی ادامه داد: در این راستا در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بناب دوره های آموزش آزاد متنوع از جمله آیین نگارش و مکاتبات اداری، آشنایی با قوانین و نحوه تنظیم قراردادها در شهرداری، سبک زندگی اسلامی و … برگزار گردیده است.

وی از امتیازات مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بناب قرار گیری در موقعیت مناسب عنوان کرد و گفت: این مرکز در یک شهر صنعتی قرار گرفته و علاوه بر آن در شهرهای همجوار مرکز علمی کاربردی دیگری وجود ندارد، که این موضوع به عنوان نقطه قوت برای پذیرش دانشجو محسوب می شود؛ همچنین از امتیازات این مرکز برای دانشجویان نیز می‌توان به امکان دریافت شهریه نیمسال تحصیلی به صورت اقساط، بهره مندی از وام دانشجویی و برگزاری کلاس ها متناسب با نیاز متقاضیان به ویژه شاغلان اشاره کرد.

به گفته وی، دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به انعطاف پذیری بالا در ارتباط با مهارت افزایی نیروی انسانی و ارتباط با بازار کار و بخش خصوصی می تواند محور توسعه اشتغال و کار آفرینی به ویژه در بخش تولید و صنعت باشد و خوشبختانه باتوجه به این‌که شهر بناب یکی از شهرهای پیشرو در بخش تولید و صنعت استان و شمال غرب کشور می باشد؛ از این‌رو در بحث اشتغال دانشجویان می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی در پایان گفت: توصیه بنده به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ دانشگاه جامع علمی کاربردی برای خانواده های عزیز و متقاضیان تحصیل این است که محلی را برای تحصیل انتخاب کنید که علاوه بر آموزش های دانشگاهی آموزش های مهارتی و کاربردی به همراه داشته باشد، بی شک دانشگاه جامع علمی کاربردی مناسب ترین گزینه برای شماست.

گفتنی است، پذیرش دوره‌های بدون کنکور دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی در مقاطع کارشناسی از یکم تیرماه شروع شده و تا ۱۴ این ماه ادامه دارد و ثبت نام دوره‌های کاردانی نیز از ۱۴ تیرماه شروع خواهد شد.

لنتهای پیام/