اصناف و کسبه تمامی کالاهای خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند / ایجاد محدودیت های سخت کرونایی در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف بازاریان/  تشکیل ۱۳۸ پرونده تخلفاتی برای اصناف متخلف از ابتدای سال جاری
اصناف و کسبه تمامی کالاهای خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند / ایجاد محدودیت های سخت کرونایی در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از طرف بازاریان/  تشکیل ۱۳۸ پرونده تخلفاتی برای اصناف متخلف از ابتدای سال جاری
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت بناب گفت: اصناف و کسبه شهرستان بناب بدون استثنا می بایست تمامی کالاهای خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند که در غیر این صورت کالاهای آنها قاچاق محسوب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حبیب خانبابایی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه شهرستان ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاری شغلی بسیار حساس و خطیر می باشد و قطعاً بدون عشق نمی توان در این شغل موفق و موثر بود.

وی افزود: خبرنگاران همانند چشم و گوش جامعه محسوب می‌شوند و ارتباط خوبی بین مردم و مسئولان ایجاد کرده‌اند و قطعاً این ارتباط می تواند منجر به بهبود حل مشکلات و خدمات دهی بیشتر به مردم شریف بناب شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب با اشاره به وضعیت وخیم شیوع ویروس کرونادر بناب گفت: متاسفانه همانگونه که آمار و ارقام نشان می‌دهند تعداد بستری شدگان کرونایی در بناب رو به افزایش است و اگر اصناف و کسبه پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند قطعاً محدودیت‌هایی همانند تعطیلی برای بازار ایجاد خواهد شد که به ضرر همه خواهد بود.

وی تصریح کرد: از تمامی اصناف و کسب درخواست داریم  پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و اجازه ندهند افرادی بدون ماسک وارد مغازه ها شده و همچنین اجازه ندهند تجمعات در داخل مغازه ها ایجاد شود تا بتوانیم با رعایت این نکات تا حد زیادی مانع شیوع بیشتر ویروس کرونا در شهرستان بناب شویم.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب از بازرسی‌های روزانه این نهاد خدمات رسان جهت کنترل بازار خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲ هزار بازرسی از تمامی اصناف و واحدهای تولیدی شهرستان بناب انجام شده و در همین راستا ۱۳۸ پرونده تخلفاتی تشکیل و حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای اصناف متخلف جریمه صادر شده است.

حبیب خان بابایی در خصوص وضعیت فروش سیمان در سطح شهرستان بناب گفت: بعضی از خلاء های قبلی باعث افزایش تقاضای سیمان شده و در حال حاضر روزانه مقدار مناسب سیمان وارد شهرستان میشود و با توجه به قیمت مصوب سیمان از طریق بورس نوساناتی در قیمت نهایی به وجود می‌آید که نمی‌توان آنها را پیش‌بینی کرد.

وی افزود: طی روزهای گذشته بیش از ۶۰۰ تن سیمان وارد شهرستان بناب شده که این سیمان ها در نقاط مختلف شهری بناب با قیمت حدود هر کیسه ۴۸ هزار تومن برای عموم مردم توزیع می‌شود و احتمالاً محموله بعدی با قیمتی کمتر یا بیشتر وارد بازار خواهد شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب با بیان اینکه در حال حاضر ۸ هزار و ۷۰۰ واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان بناب فعالیت می کنند، گفت: در همین راستا ۲ هزار  پروانه صنفی دیگر در شرف اخذ پروانه هستند.

خان بابایی در خصوص نظارت بر قیمت نان و بازرسی از نانوایی های شهرستان بناب گفت: ماموران نظارتی ما به صورت نامحسوس تمامی اقدامات نانوایان را رصد می‌کنند که در همین راستا از ابتدای سال ۶۰ پرونده تخلفاتی برای نانوایی‌ها تشکیل شده است و قطعاً در صورتی که یک نانوایی تخلف خود را ادامه بدهد علاوه بر کاهش سهمیه آرد دولتی خود با پلمپ مواجه خواهد شد.

رئیس اداره صمت بناب در مهمترین قسمت مصاحبه خود به ضرورت ثبت تمامی کالاهای اصناف و کسبه شهرستان بناب در سامانه جامع تجارت اشاره کرد و گفت: تمامی اصناف و کسبه و همچنین واحدهای کوچک و بزرگ می بایست تمامی اقلام خود را در این سامانه ثبت کنند که در غیر اینصورت در صورت بروز هرگونه مشکل کالای آنها قاچاق محسوب شده و ما نمی‌توانیم برای آنها اقدامی انجام بدهیم.

خانبابایی از پرداخت تسهیلات کم بر برای حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران شهرستان بناب خبر داد و گفت واجدین شرایط  برای دریافت تسهیلات مناسب می توانند در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند که در این سامانه برحسب اطلاعات و بدون سقف تسهیلات کم بهره پرداخت خواهد شد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب در پایان با اشاره به برخی اظهارات در خصوص فعالیتهای معادن مختلف در سطح شهرستان بناب گفت در حال حاضر ۱۱ معدن در شهرستان بناب فعالیت می کنند که ۴ تا آنها با مجوز در منطقه قره قشون مشغول به فعالیت هستند و این مجوزها به هیچ عنوان از طرف اداره صنعت و معدن بناب صادر نشده و تمامی دستورات از تبریز می باشند و ما نمی‌توانیم در این خصوص دخالت داشته باشیم.

انتهای پیام/ داود زیبائی