اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان بناب از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۵۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان بوده است/ وام های مشاغل خانگی به میزان ۱۰۸% محقق شده است
اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان بناب از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۵۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان بوده است/ وام های مشاغل خانگی به میزان ۱۰۸% محقق شده است
جلسه کارگروه اشتغال به ریاست فرماندار و با حضور مسئولین دستگاه های دولتی و روسای بانک های عامل شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، در این جلسه فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه حمایت از تولید و اشتغال و سرمایه گذاری یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم می باشد، اظهار داشت: در این زمینه یکی از ابزارها پرداخت تسهیلات بانکی است.

فرماندار بناب بر ضرورت همراهی بانک ها با سیاست های دولت و بانک مرکزی تاکید کرد و گفت: مردم نباید در صف اخذ وام توسط بانک ها انتظار بکشند و مسئولین بانک ها نباید با درخواست های متعدد از جمله ضمانت های سنگین و غیر متعارف مردم و سرمایه گذاران را ناامید کنند.

وی در خصوص مبلغ تسهیلات اعطایی برای اشتغالزایی گفت: سقف طرح‌های فردی تسهیلات خود اشتغالی ۱۵۰ میلیون تومان بوده و برای طرح های کارفرمایی ۴ میلیارد تومان است و شرط اصلی اعطای این تسهیلات بیکار بودن متقاضی و نهایتا ایجاد اشتغال می باشد و مدت بازپرداخت تسهیلات ۷ ساله است.

لعلی در خصوص ثبت نام متقاضیان هم گفت: ثبت نام در سامانه جامع تسهیلات کشور به آدرس tek.mcls.gov.ir انجام می شود که هم صاحبان طرح های خود اشتغالی و هم کارفایی می توانند در این سامانه ثبت نام نموده و از این تسهیلات استفاده نمایند.

فرماندار بناب همچنین کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان بناب از محل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را ۵۰ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: اعتبارات بین ۹ دستگاه اجرایی توزیع شده است.

وی در زمینه وام های مشاغل خانگی هم گفت: سهم شهرستان ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده ولی پرداخت بانک های عامل ۵ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان بوده که عملکرد شهرستان به میزان ۱۰۸% محقق شده است

لعلی از بانک ها خواست تا در پرداخت وام های تکلیفی معرفی شده تا پایان سال جدیت بخرج دهند تا بازگشت تسهیلات به استان اتفاق نیافتند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : داود زیبائی