افزایش آمار ولادت، وفات و ازدواج و کاهش طلاق در مراغه
افزایش آمار ولادت، وفات و ازدواج و کاهش طلاق در مراغه
رییس اداره ثبت و احوال مراغه از افزایش آمار ولادت، وفات و ازدواج و کاهش آمار طلاق در این شهرستان در سه ماهه نخست امسال خبرداد.

علیرضا شمس دانش روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹۸۸ مورد ولادت در شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹۰۲ مورد بوده، ۸۶ مورد و حدود ۹.۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت، ۴۳۰ مورد وفات در این شهرستان به ثبت رسیده که این آمار در مدت مشابه سال قبل از آن که ۳۶۶ نفر بوده، ۶۴ مورد و ۱۷ درصد افزایش یافته است.

شمس دانش اضافه کرد: همچنین ۵۱۱ مورد ازدواج در این مدت به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۴۰۴ مورد بوده، ۷۱ مورد معادل ۲۶.۵ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: ۱۶۲ مورد طلاق نیز در این مدت در این شهرستان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۹۳ مورد بوده، حدود ۱۶ درصد کاهش دارد.

شمس دانش افزود: همچنین در سه ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۴۷۸ مورد شناسنامه مکانیزه برای شهروندان در این شهرستان صادر شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۱۷۹ مورد بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین از ابتدای امسال سه هزار و ۴۹۶ نفر برای کارت هوشمند ملی در این شهرستان ثبت نام کرده اند.

اداره ثبت احوال مراغه در فروردین سال ۱۳۰۷ شمسی تاسیس و در چهاردهم فروردین این سال اولین سند سجلی برای حاج میرزا عیسی خان فتوحی رییس وقت اداره معارف مراغه صادر شده است.

مراغه در تقسیمات کشوری سال ۱۳۱۱ تا ۱۳۱۶ دارای شش بلوک شامل مراغه، کشاور (هشترود)، قصبه بناب (بناب)، میاندوآب، ملک کندی (ملکان)، عجب شیر و مردق بوده است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.