افزایش خط فقر و شکاف طبقاتی هر روز بیشتر از دیروز / مستاجران از اولین گروه های متضرر از تورم افسار گسیخته
افزایش خط فقر و شکاف طبقاتی هر روز بیشتر از دیروز / مستاجران از اولین گروه های متضرر از تورم افسار گسیخته
سقوط اقتصادی طبقه متوسط به زیر خط فقر موضوعی است که طی سال‌های گذشته به‌ویژه پس از شیوع کرونا در شهرستان بناب و سایر نقاط کشور با رکود عجیب بسیاری از کسب و کارها، به شدت تشدید شده است.

به گزارش خبرنگار صدای بناب، این روز‌ها، معیشت دغدغه اصلی مردم شده و کسانی که حقوق‌بگیر هستند و تا دیروز می‌توانستند مایحتاج ضروری خود را در یک ماه تأمین کنند، این روز‌ها درآمدشان کفاف حتی ده روز از ماه را هم نمی‌دهد. بالا رفتن قیمت ها در بازار و افزایش قیمت اقلام مصرفی، فشار‌ها را آن‌چنان زیاد کرده که حتی رژیم‌های غذایی مردم نیز در حال تغییر است؛ حذف گوشت از وعده‌های غذایی، حذف میوه و لبنیات هنوز نقطه آغازین این فرآیند می باشد و البته در کنار این ها کمبود و گرانی اخیر مرغ را نیز باید اضافه کرد.

 با چنین وضعیتی طبقه متوسط ما به سمت طبقه فقیر حرکت و طبقه فقیر در فقر مطلق قرار می‌گیرند، به طوری که این قشر امکان تامین اساسی ترین نیازهای زندگی مانند خوراک و پوشاک را ندارند که این امر ریشه در کاهش درآمد سرانه دارد.

افزایش لحظه به لحظه قیمت ها و تورم افسارگسیخته و عدم مهار گرانی در کشور موجب شده تا قدرت خرید مردم به‌طور غیرقابل باوری پایین بیاید و سفره‌های مردم کوچک شود. قشر متوسط جامعه این روزها در عذاب است و قشر ضعیف که دیگر نایی برای زندگی کردن ندارند. فشار گرانی و تأمین مایحتاج اولیه زندگی را به کام بسیاری از مردم تلخ کرده است.

در کنار همه این مشکلات ، طی ماه‌های گذشته گزارش های زیادی از کمبود کالاهای ضروری در بازار منتشر شده است، از جمله مرغ،روغن و بسیاری از کالاهای اساسی دیگر که نارضایتی های گسترده مردم شریف شهرستان بناب را به همراه داشته است.

جدای از همه این مشکلات باید به زجر کشیدت کسانی که مستاجر هستند فکری شود چرا که در بی مهری برخی صاحب خانه ها، کرایه ها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده اند و قشر ضعیف جامعه که به ناچار مستاجر هستند در عذاب و استرس هستند.

 

این ها را گفتیم که مسئولان شهرستان و در راس آن ها شیخ رضا باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی این مشکلات را رصد کرده و صدای مردم شهرستان بناب را به گوش سران مجلس و دولت برساند و به آنها گوش زد کند این مردم شایسته چنین وضعیت اسفباری نیستند…

 

انتهای پیام/ ز