افزایش چشمگیر تکدی گری در بناب/ متولی سامان دهی متکدیان کیست؟!
افزایش چشمگیر تکدی گری در بناب/ متولی سامان دهی متکدیان کیست؟!
اخیرا تکدی گری در نقاط مختلف شهر بناب افزایش پیدا کرده و این کار علاوه بر زشت کردن چهره شهر احساسات شهروندان را جریحه دار می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، اخیرا شاهد افزایش چشمگیر تکدی‌گری در خیابان های شهر بناب خصوصا مرکز شهر با سنین مختلف اعم از مرد، زن، پیر، جوان و کودک هستیم.

این پدیده غم انگیز می تواند به عنوان یک شغل راحت و بی دردسر به یک عادت تبدیل شود زیرا متکدیان به‌راحتی در خیابان‌ها، محل خود پردازها و داخل بازار می‌ایستند و کسب درآمد می نمایند و این در حالی است که طبق تحقیقات به عمل آمده بسیاری از متکدیان از نظر مالی با مشکل چندانی مواجه نیستند، بلکه تنها به دلیل کسب درآمد بدون دردسر و زحمت به این کار روی می‌آورند.

اخیرا در نقاط مختلف شهر بناب به خصوص میدان معلم (پشت چراغ راهنمایی و رانندگی) شهر تعداد زیادی متکدی دیده می شود که مشخص است اکثر آن ها از سایر شهرها و استان ها می باشند.

حال به تازگی برخی از متکدیان در برگه ای کوچک شرح حال زندگی خود را به همراه شماره‌کارت نوشته و از مراجعه کنندگان به دستگاه خودپرداز می خواهند که به او با کارت به کارت کردن کمک مالی شود.

مسئولیت و مدیریت این پدیده با شهرداری است اما برخی سازمان های دیگر از جمله بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) می توانند به کم رنگ شدن این پدیده کمک نمایند.

انتهای پیام/ ندا خانی