افزایش 15 درصدی سرقت در شهرستان بناب/ضرورت ایجاد گرمخانه برای اسکان موقت برای خیابان خواب ها در بناب/افزایش کشفیات اموال مسروقه در بناب/ مردم طلا و جوهرات را در منازل نگهداری نکنند
افزایش 15 درصدی سرقت در شهرستان بناب/ضرورت ایجاد گرمخانه برای اسکان موقت برای خیابان خواب ها در بناب/افزایش کشفیات اموال مسروقه در بناب/ مردم طلا و جوهرات را در منازل نگهداری نکنند
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب از افزایش 15 درصدی سرفت در این شهرستان در 11 ماه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل خبر داد و گفت: برخی بی احتیاطی ها و عدم استفاده از عوامل بازدارنده توسط صاحبان اموال این آما را بالا برده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، سرهنگ سهراب شفقی ظهر امروز در جلسه کمیسیون سرقت شهرستان بناب  تبریک روز مهندس و فرا رسیدن میلاد حضرت علی ع و روز پدر اظهار داشت: متاسفانه در شهرستان شاهد افزایش 15 درصدی سرقت در 11 ماه سال جاری نسبت به مدت زمان سال قبل هستیم و اگر در ایام نوروز به محکومان وسارقین در زندان ها مرخصی داده نشود میزان سرقتها کمتر خواه شد.

وی در ادامه صاحبان مغازه ها، کارگاه ها، خانه باغ ها وخانه‌های نیمه ساخته ومتروکه را موردمخاطب قرار داد و گفت: بیشترین سرقت ها مربوط درخانه باغ هاو محصولات و ابزار آلات کشاورزان و یا مصالح ساختمانی در ساختمان های نیمه کاره می باشد که صاحبان آن ها میبایست نسبت به استفاده از نگهبان و یا انتقال وسایل به جای امن اقدام کنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب از سرقت در و پنجره های ساختمان متروکه سخن به میان آورد و گفت: صاحبان این منازل بایستی نسبت به سرقت از این گونه منازل هوشیار باشند واقدامات پیشگیرانه از جمله گرفتن نگهبان اقدام کنند.

سهراب شفقی آمار سرقت از مغازه داران، صرافی ها وطلافروشان را کاهشی عنوان کرد و گفت: سرقت از پاساژ ها و مغازه ها کاهش 88 درصدی داشته است.

وی در ادامه از افزایش آمار نگران کننده سرقت احشام در بناب خبرداد و افزود : با توجه به تدابیر و عوامل پیشگیرانه پلیس ومردم سرقت احشام 35 در صد نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب از مردم خواست که نسبت به مرتفع کردن دیوارهای منازل خود و یا استفاده از محافظ پنجره و دیوار، آژیر، دزدگیر و دوربین های مدار بسته واستفاده از قفل از منازل خود در مقابل سرقت ها محافظت کنند.

وی در ادامه از شهرداری خواست که در سطح شهرستان بناب نسبت به افزايش تعداد دوربین ها وکیفیت آنها اقدامات لازم را انجام داده و محل مناسبی را برای اسکان افراد بی خانمان و کارتن‌خواب‌هایی که در سطح شهرستان بناب دیده می شود در نظر بگیرد.

وی در پایان ازعموم شهروندان خواست که طلا و اشیاء گرانبهای خود را در منازل نگهداری نکنند و نسبت به اقدمات پیشگیرانه سرقت از منزل ومغازه های خود اقدام کنند.

وی در پایان از ارگانهای دولتی مانند شهرداری، ادارات گاز، مخابرات، برق و… خواست که شرایطی را فراهم نماید که سرقت اموال دولتی وعمومی به حداقل میزان خود در سطح شهرستان بناب برسد.

انتهای پیام/ زهرا احمدین