افزایش 32 درصدی ذخیره خون بند ناف در آذربایجان شرقی
افزایش 32 درصدی ذخیره خون بند ناف در آذربایجان شرقی
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی گفت: با وجود شرایط بحرانی شیوع کرونا در کشور، تعداد موارد ذخیره سازی خون بند ناف در سه ماهه اول سال 1399 نسبت به مدت مشابه سال قبل 32 درصد رشد داشته است.

دکتر جعفر محسنی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: با توجه به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به خانواده ها، خرسندیم که توانسته‌ایم استقبال روز افزون از ذخیره سازی خون بند ناف نوزادان را در استان افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ذخیره سازی خون بند ناف، فرصتی مناسب برای والدین است، گفت: خانم باردار در ماه آخر بارداری از هفته 36 می‌توانند پس از آگاهی کامل و دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره های لازم قرارداد خدمات ذخیره سازی نمونه خون بند ناف نوزاد خود را منعقد ساخته و تا سلامتی را حداقل برای 28 سال، برای خانواده خود پس انداز کنند.

وی اظهار کرد: دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی از سال 1387 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و تاکنون بالغ بر 4250 نمونه به واسطه این دفتر ذخیره سازی شده است.

محسنی با بیان این‌که تمام تلاش ما این است که نگاه به خون بندناف به عنوان یک زباله بیولوژیکی اصلاح شود، گفت: این خون سرشار از سلول‌های بنیادی است که می‌تواند در درمان بیماری‌های صعب العلاج موثر باشد.

وی تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت WWW.RSCT.IR مراجعه و یا در ساعات اداری جهت راهنمایی بیشتر با شماره 33354215 تماس بگیرند.