اقتدار جمهوری اسلامی نتیجه استقامت مردم ایران است/ دولتمردان برنامه ریزی دقیق برای مهار تورم ندارند
اقتدار جمهوری اسلامی نتیجه استقامت مردم ایران است/ دولتمردان برنامه ریزی دقیق برای مهار تورم ندارند
امام جمعه موقت بناب گفت: در سالی که مهار تورم و گرانی نامگذاری شده است، متاسفانه شرکت های دولتی خودشان برای افزایش قیمت کالاهای اساسی و خدمات دولتی مسابقه گذاشته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین سید باقر سیدی در خطبه های آئین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به فرارسیدن ایام موسم حج اظهار داشت: از امتیازات دین اسلام و برکات حج اجتماع میلیونی مسلمانان در خانه خدا بدون تشریفات، تسلیم بودن در برابر اوامر الهی، نزدیکی دل‌های مسلمانان و اتحاد امت اسلامی در برابر کفر، ظلم و استکبار می باشد.

 

خطیب جمعه موقت بناب سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر فتح الفتوح دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: فتح خرمشهر فتح خاک و یک امر عادی نیست، بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است که باعث شد استکبار جهانی از موضع تهاجمی و حمله به موضع دفاع بیفتند، آنها که خیال می کردند عراق خواهد توانست بر ایران پیروز شود و آنها با جایگزین رژیم دست نشانده خود در ایران منافع شان در منطقه حفظ و تامین خواهد شد.

 

وی افزود: پس از آزادی خرمشهر نه تنها تصرف ایران برایشان غیرممکن شد، بلکه استکبار در اندیشه دفاع از صدام و در فکر نجات او از سقوط و شکست برآمدند.

 

حجت الاسلام و المسلمین سیدی با اشاره به اینکه دنیا خانه عبرت است و خداوند از زورگویان انتقام می گیرد، تصریح کرد: روزگاری آمریکا در جهان هر چه اراده می کرد عملی می ساخت اما امروز به روزگاری افتاده که متحدین و هم‌پیمانانش به او دهن کجی کرده و اعتنا نمی کنند. ترکیه را از همکاری با روسیه نهی کرد، ترکیه اعتنا نکرد. عربستان را از توافق با ایران و کشورهای عربی را از عادی سازی روابط با ایران منع کرد، اما کسی اعتنا نکرد. بازگشت سوریه به اتحادیه عرب با تصویب کشورهای عربی، دعوت بشار اسد به عربستان و کاهش تولید نفت اپک و … همه علیرغم سنگ اندازی آمریکا انجام یافت.

 

وی خاطرنشان کرد: آمریکا از سر استیصال و به خیال اینکه یکت‌تاز میدان است نفتکش ایران را توقیف کرد، اما ایران نیز با توقیف نفتکش آمریکا در تنگه هرمز ثابت کرد که زمان تهدید و بزن‌در‌رو گذشته است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان ثمره استقامت مردم است، گفت: این مردم با سخت ترین مشکلات و محرومیت‌ها مواجه شده‌اند اما استقامت بخرج داده اند و برای شکر این نعمت باید برای تامین رفاه، آسایش و عزت این ملت تلاش مضاعف کرد.

 

وی تاکید کرد: جای بسی تاسف است برخی دلتمردان در مهار تورم و گرانی و حتی تامین کالاهای اساسی و ضروری مردم آینده نگری وبرنامه ریزی دقیق ندارند و روزمرگی بلای خانمانسوز مدیریت کلان شده است و علیرغم وجود ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عظیم داخلی، مردم در تامین مایحتاج خود دلهره دارد و سفره مردم روز به روز کوچکتر می شود.

 

امام جمعه موقت بناب در پایان گفت: در سالی که مهار تورم و گرانی نامگذاری شده است، متاسفانه شرکت‌های دولتی خودشان برای افزایش قیمت کالاهای اساسی و خدمات دولتی مسابقه گذاشته اند؛ بدیهی است شرکت های خصوصی نیز چندین برابر افزایش خواهند داد.

 

  • نویسنده : داود زیبائی