امر به معروف و نهی از منکر باید به گونه‌ای نباشد که نتیجه عکس در جامعه ایجاد کند/ حجاب ریشه در فرهنگ ما داشته و نیازی به تبصره ندارد
امر به معروف و نهی از منکر باید به گونه‌ای نباشد که نتیجه عکس در جامعه ایجاد کند/ حجاب ریشه در فرهنگ ما داشته و نیازی به تبصره ندارد
فرماندار بناب گفت: با اینکه عزاداری امری مستحب است ولی صحت و سلامت عزاداران حسینی در اولویت قرار دارند که باید تمهیدات ویژه‌ای از جمله رعایت دقیق تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، رضا لعلی در جلسه ستاد کرونای شهرستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام و با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از وظیفه ای واجب بر عهده هر شخص است اما این فریضه بزرگ را ابتدا باید از خویش و خانواده خود شروع کنیم.

فرماندار بناب تاکید کرد: وجوب و تذکر امر به معروف و نهی از منکر شرایط ویژه ای دارد که باید هنگام مواجهه رعایت شوند، گاها دیده می شود تذکری به شخص داده می شود ولی چون شرایط آن رعایت نشده است، ثمرات نابجا و برعکس به جای می گذارد و در نتیجه موجب ایجاد تنش در جامعه می شود که بازتاب آن را در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی به شکل یک جانبه و به نفع دشمن می بینیم.

لعلی با بیان اینکه امر حجاب ریشه در فرهنگ ما داشته و نیازی به تبصره و قانون ندارد، گفت: حجاب به عنوان یکی از ارکان اصلی حفظ عفت عمومی در جامعه همواره مورد بحث و تاکید ائمه جمعه بوده است که رعایت آن در هر صنفی خصوصا ادارات ضروری است.

وی با بیان اینکه امر به حجاب باید با ملایمت و خوش رفتاری و چهره گشوده باشد، گفت: باید در امر به معروف و نهی از منکر به جوانان در زمینه حجاب ملایمت را رعایت کنیم و به یاد داشته باشیم در هر زمینه ای صیانت و حراست از جوانان وظیفه ماست.

رضا لعلی با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا خاطر نشان کرد: کویید BA5 سرعت انتقال و واگیری بالایی دارد و میزان مرگ و میر آن کمتر است ولی به هر حال رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی و استفاده از ماسک الزامی است.

فرماندار بناب با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری های حسینی گفت: با آغاز ماه محرم مراسمات عزاداری در شهرستان بناب برگزار می شود؛ با اینکه عزاداری امری مستحب است ولی صحت و سلامت عزاداران حسینی در اولویت قرار دارند که باید تمهیدات ویژه‌ای از جمله رعایت دقیق تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

وی از روسای ادارات و اعضای ستاد کرونا خواستار شد که با شبکه بهداشت و درمان بناب همکاری داشته باشند تا بتوانیم بر سیر سعودی کرونا غلبه کنیم.

لعلی در پایان از رئیس شبکه بهداشت خواستار واکسیناسیون به صورت سیار شد و گفت: واکسیناسیون کرونا باید در مرکز شهر، مکان هایی که مراسمات عزاداری و هیئت ها برگزار می شود و در دید عموم باشد تا مردم نسبت تزریق واکسن کرونا بی اعتنایی ننمایند.

انتهای پیام/ ندا خانی