امکان صدور مجوز احداث نانوایی جدید در قره چپق وجود ندارد / یکی از نانوایی های این روستا توافقی به این محل نقل مکان کند
امکان صدور مجوز احداث نانوایی جدید در قره چپق وجود ندارد / یکی از نانوایی های این روستا توافقی به این محل نقل مکان کند
رئیس اداره غله شهرستان بناب در واکنش به مطالبه اهالی محله امامزاده روستای قره چپق جهت احداث نانوایی در این محله گفت: طبق قانون امکان صدور مجوز نانوایی جدید در این روستا وجود ندارد.

علی امینی ظهر  امروز در در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، در خصوص مطالبه اهالی محله امامزاده روستای قره چپق بابت احداث نانوایی در این محل در رسانه مردمی صدای بناب گفت: طبق قانون به ازای هر ۱۵۰۰ نفر جمعیت مجوز صدور یک نانوایی داده میشود.

رئیس اداره غله شهرستان بناب با بیان اینکه جمعیت روستای قره چپق حدود ۷ هزار نفر می باشد گفت: در حال حاضر در این روستا ۷ نانوایی در حال فعالیت هستند یعنی به صورت میانگین از حد مجاز جمعیت تعداد نانوایی ها در آنجا بیشتر است.

وی افزود: متاسفانه پراکندگی نانوایی ها در این روستا به درستی انجام نشده و همین باعث شده تا در محله امام زاده نانوایی نباشد و می بایست یکی از نانوایی های این روستا به این محله نقل مکان کند.

وی نقش شورا و دهیاری روستای قره چپق در حل این مشکل را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: دهیاری و شورای روستا می‌توانند با برگزاری جلسه با نانوایی های دیگر در این روستا یکی از آنها را راضی کنند تا به این محله نقل مکان کند و ما نیز در راستای تشویق و حمایت از آن نانوایی، به آن آرد سهمیه بیشتری تخصیص خواهیم داد.

رئیس اداره غله شهرستان بناب در پایان با تاکید بر این که امکان صدور مجوز برای احداث نانوایی در روستای قره چپق  در حال حاضر وجود ندارد گفت: در صورت اینکه ما تقاضای اهالی را به استان و کشور ارجاع دهیم طبق قانون و به دلیل جمعیت این روستا درخواست صدور مجوز مورد توافق قرار نخواهد گرفت لذا می بایست این مشکل با همکاری شورای دهیاری و نقل مکان یکی از نانوایی روستا به این محله به پایان برسد.

انتهای پیام/ داود زیبائی