انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا دارد/ بیداری ملت ها از درس ها و عبرت های عاشورا
انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا دارد/ بیداری ملت ها از درس ها و عبرت های عاشورا
امام جمعه بناب گفت: امام حسین (ع) با خلق حماسه عاشورا به جهانیان آموخت مرگ با عزت ارزشمندتر از زندگی با ذلت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آیین جمعه این هفته شهرستان بناب با بیان اینکه فلسفه عاشورا و قیام حسین (ع) خود یک مکتب است، اظهار داشت: مکتب سازنده و جاویدان جوامع بشری را از بحران ها بسوی نجات هدایت می کند.

وی افزود: شیعه از صبر، استقامت و شجاعت امام حسین (ع) و اصحاب او درس ایستادگی و مقاومت می آموزند که در سخت ترین شرایط نیز نباید کوتاه آمده و عقب نشست و دست از اصول و آرمان ها کشید، بلکه باید تا آخرین قطره خون ایستاد و از ارزش های دینی دفاع کرد.

خطیب جمعه بناب تصریح کرد: امام حسین (ع) به شیعیان و آزادگان جهان آموخت که با لشکر اندک می توان سپاه بزرگ را برای همه زمان ها و تاریخ ها شکست داد و حتی در اوج غربت هم می توان سرافراز و با عزت حرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) همه رمز و کلید های خیر و سعادت و خصلت ها و سجایای پیامبران الهی را به نسل ها و امت های آزاده و آینده جهان به ارث گذاشت، گفت: سیدالشهداء با خلق حماسه عاشورا به جهانیان آموخت که مرگ با عزت و شهامت بسیار ارزشمندتر از زندگی با ذلت و حقارت است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا دارد، خاطر نشان کرد: عاشورا ابدی است و تا جهان ابدی هست، عاشورا نیز هست؛ بنابراین هر چه زمان پیش میرود ابعاد، درس ها و عبرت های عاشورا گسترده تر شده و ملت ها بیدارتر می شوند و این حرکت زمینه ساز ظهور و مقدمات اصلاح جهانی است تا منجی کل بشریت پا به عرصه ظهور گذارد.

وی ابراز امیدواری کرد: مومنین گرچه در مقابله با دشمن دچار فشار و رنج می شود، دشمن نیز بیش از آن گرفتار درد و رنج می شود؛ اما با این تفاوت که مومنین امید به نصرت و رحمت پروردگار عالم دارند اما آنها از چنین امیدی برخوردار نیستند.

امام جمعه بناب در پایان گفت: دشمن هر وقت سعی کرده آسیبی به انقلاب و نظام وارد کند یک دست غیبی آن آسیب را به خودشان برگردانده است؛ چنانچه در قضایای افغانستان، لبنان، بحرین، سوریه، غزه و همچنین یمن ملاحظه کرده اید که آمریکائی ها شکست خورده اند و در باتلاق عمیق فرو رفته اند که تصورش را هم نمی کردند.

انتهای پیام/ داود زیبائی