اهدای اعضای دختر ۱۲ ساله تبریزی به ۴ نفر جان دوباره بخشید
اهدای اعضای دختر ۱۲ ساله تبریزی به ۴ نفر جان دوباره بخشید
اهدای اعضای دختر ۱۲ ساله تبریزی که در هفته گذشته در یک تصادف شدید خودرویی دچار مرگ مغزی شده بود، به ۴ نفر جان دوباره بخشید.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب به نقل از تسنیم، هفته گذشته بود که خبر تصادف شدید یک دستگاه خودروی سوناتا با آردی در جاده مرند جلفا در رسانه‌ها خبرساز شد که تصادف شاخ به شاخ این دو خودرو منجر به فوت راننده آردی و مصدومیت 6 تن دیگر شد.

در این تصادف، یکی از 6 سرنشین مصدوم شده که به بیمارستان منتقل شدند، دختر 12 ساله‌ای به نام «مبینا» بود که شدت جراحات منجر به مرگ مغزی وی شد و به کما رفت.

خانواده این دختر نوجوان ایثار و گذشت را معنی کردند و در حالی که خود به دلیل مصدومیت بر روی تخت بیمارستان بودند، بر اهدای اعضای بدن «مبینا» مهر تأیید زدند تا با ایثار او به 4 بیمار دیگر جان دوباره بخشیدند.

بخش پیوند اعضای بیمارستان امام رضا (ع) تبریز هم در ایام کرونا به دلیل تبدیل این بیمارستان به بیمارستان ویژه بیماران کرونایی، به دستور وزارت بهداشت موقتاً تعطیل شده است، اعضای این دختر نوجوان به ترتیب برای پیوند قلب به تهران و برای پیوند کلیه‌ها و کبد اهداء شده به بیمارستان شیراز انتقال یافت.

نامدار، مدیر بیمارستان امام رضا (ع) تبریز با تأیید این مطلب گفت: زمان در زمینه اهدای عضو بسیار مهم است، لذا یک تیم 10 نفر پس از تأیید نهایی مرگ مغزی این دختر نوجوان به اطلاع خانواده رسید و آنها هم با ایثار و از خود گذشتگی، جان 4 نفر دیگر را نجات داده و زندگی دوباره‌ای را به آنها بخشیدند.

وی اهدای عضو و جان دوباره بخشیدن به افراد نیازمند را عملی انسان دوستانه دانست و افزود: فرهنگ اهدای عضو می‌تواند به یک فرهنگ غالب در جامعه ما تبدیل شود تا با این اقدام، علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و نام اهدا کننده عضو، به چندین بیمار نیازمند هم زندگی دوباره بخشید که این امر مورد تأیید و تاکید دین اسلام نیز بوده است.