اهدای خون بیش از هفت هزار نفر در آذربایجان شرقی
اهدای خون بیش از هفت هزار نفر در آذربایجان شرقی
مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی گفت: هفت هزار نفر از مردم استان در ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر بخشی از خون خود را اهدا کردند.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مهدی رسولی افزود: بیش از هشت هزار نفر از مردم استان برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد چون برخی حایز شرایط اهدای خون نبودند بیش از هفت هزار نفر موفق به اهدای خون خود به همنوعان شدند.

وی ادامه داد: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز امسال و شروع مسافرت های نوروزی، تعداد مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون استان نسبت به ماه رمضان سال گذشته با اندکی کاهش مواجه شد.

رسولی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر به پایگاه های انتقال خون مراجعه و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر موفق به اهدای خون خود شده بودند اظهار کرد: اکنون بانک خون آذربایجان شرقی در شرایط عادی قرار دارد و روزانه نیازهای خونی بیمارستان های استان را تامین می کند ولی ذخیره خونی استان در حدی نیست که بتواند در صورت بروز حوادث غیرمترقبه جوابگوی نیاز خونی مصدومان و حادثه دیدگان باشد.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان شرقی با دعوت از مردم و خیران استان برای نذر و اهدای خون خود به بیماران نیازمند خونی گفت: پایگاه های انتقال خون استان واقع در میدان نصف راه، مسجد کبود تبریز و شهرستان های مراغه و میانه به صورت روزانه آماده خونگیری از مراجعه کنندگان به اهدای خون هستند.

رسولی خاطرنشان کرد: همچنین کارشناسان و ماموران این اداره کل روزانه با مراجعه و استقرار در یکی از شهرستان های بدون پایگاه انتقال خون، اقدام به خونگیری از اهدا کنندگان و خیران نوعدوست می کنند.

استان آذربایجان شرقی دارای ۲ پایگاه انتقال خون در تبریز و یک پایگاه در هر یک از شهرستان های مراغه و میانه است.

  • منبع خبر : خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی