اومیکرون به سرعت در حال گسترش است/ حدود ۷۶ درصد مردم بناب هر دوز واکسن خود را دریافت کرده اند/ هزار دانش آموز بنابی از تزریق واکسن کرونا خودداری کرده اند
اومیکرون به سرعت در حال گسترش است/ حدود ۷۶ درصد مردم بناب هر دوز واکسن خود را دریافت کرده اند/ هزار دانش آموز بنابی از تزریق واکسن کرونا خودداری کرده اند
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با تاکید بر اینکه اومیکرون به سرعت برق در سراسر کشور در حال گسترش می باشد، گفت: کسانی که واکسن زده اند مقاومت بیشتری در مقابل این سویه جدید بیماری کرونا خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، دکتر وحید رضائی صبح امروز در جلسه اضطراری ستاد کرونای شهرستان بناب با بیان اینکه ۱۸۹ کشور در سراسر جهان درگیر اومیکرون شده اند، گفت: کشورهای آفریقایی به دلیل عدم تزریق گسترده واکسن کرونا بیش از هر کشوری درگیر این سویه جدید بیماری کرونا شده اند.

وی افزود: کشورهای اروپایی و آسیایی با وجود اینکه میزان قابل توجهی واکسن را برای هموطنان خود تزریق کردند اما دامنگیر این بیماری خطرناک شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب با بیان اینکه کرونا وارد ایران شده است، گفت: سرعت انتقال اومیکرون نسبت به موج پنجم کرونا یعنی همان نوع دلتا بیش از دو برابر می باشد  و در ۱۷ روز کل کشور درگیر این بیماری خواهد شد.

دکتر وحید رضایی با تاکید بر اینکه که می بایست در مقابل این بیماری با وحدت و همکاری ایستادگی و مانع برگزاری تجمعات و مراسمات شویم گفت: همه مردم و مسئولین می بایست آمادگی کاملی در مقابل این سویه جدید کرونا داشته باشند تا شاهد موج جدیدی از بستری شدگان کرونایی در بناب نباشیم.

وی در تشریح میزان واکسیناسیون انجام شده در سطح شهرستان بناب گفت:  از جمعیت ۱۴۷ هزار و ۸۴۲ نفری شهرستان بناب بیش از ۲۰۰ هزار دز واکسن تزریق شده است که از این مقدار ۱۰۵ هزار و ۱۸۸ مربوط به نوبت اول و ۹۱ هزار ۷۱۹ دز واکسن مربوط به دوز دوم می باشد.

وی افزود کار واکسیناسیون دوسوم در شهرستان بناب آغاز شده است و تا به حال ۹۶۲۳ نفر در شهرستان بناب دز سوم خود را دریافت کرده اند.

دکتر رضائی خاطرنشان کرد: متاسفانه حدود ۱۳ هزار نفر از همشهریان عزیز در شهرستان بناب همچنان تزریق واکسن کرونا خود را انجام نداده اند و قطعا این افراد بیش از دیگران در معرض بیماری های جدید از نوع کرونا خواهند بود.

دکتر رضایی در خصوص وضعیت واکسن دانش‌آموزان بنابی گفت:  حدود ۹۱ درصد دانش آموزان بنابی واکسن کرونا را دریافت کرده و تقریباً ۱۰۰۰ نفر دیگر از دانش‌آموزان همچنان از تزریق واکسن کرونا خودداری می‌کنند.

دکتر رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از پزشکان عمومی در شهرستان بناب همچنان کرونا را سرماخوردگی تشخیص می‌دهند، گفت:  از نظر ما هر گونه سرماخوردگی یعنی امیکرون و فرد مبتلا شده می بایست سریعا و بستری شود.

دکتر رضایی در پایان سخت گیری هر چه بیشتر برای افراد واکسن نزده به خصوص کارمندان و پرسنل ادارات دولتی و غیردولتی را خواستار شد و گفت: افرادی که واکسن خود را دریافت نکرده اند می توانند برای سایرین که واکسن زده اند خطرناک بوده و بیماری را به سرعت گسترش بدهند لذا انتظار داریم مسئولان شهرستان در این راستا تدابیر جدی تری را اتخاذ کنند.

انتهای پیام / داود زیبائی