باید با کسی که حرمت لباس نظامی را رعایت نمی کند قاطعانه برخورد شود
باید با کسی که حرمت لباس نظامی را رعایت نمی کند قاطعانه برخورد شود
به مناسبت آغاز سال جدید رئیس دادسرای نظامی ناحیه مراغه با امام جمعه شهرستان بناب دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش صدای بناب به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح امام جمعه شهرستان بناب در این دیدار به جایگاه مهم سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان قضایی برای رسیدگی به جرائم مربوط به وظایف خاص نظامی و انتظامی اعضاء نیروهای مسلح تأسیس و هدف از تشکیل آن نیز حفظ شأن و منزلت نیروهای مسلح بوده و باید با کسی که حرمت لباس نظامي را رعایت نمی کند قاطعانه برخورد شود.

حجت الاسلام شیخ مصطفی باقری بنابی بر لزوم حفظ کرامت نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: نحوه برخورد قانونی و قاطعانه در کنار رعایت حقوق شهروندی در برخورد با مراجعین خصوصاً حفظ کرامت و شخصیت نیروهای مسلح و خانوده آنان، هنری است که قضات و کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح از آن برخوردار هستند.

وي با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خدمت به مردم جهاد فی سبیل الله است و انجام کار خوب، حتی برای غیرمسلمانان هم پاداش دارد.
حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به اینکه اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی مرهون تلاش های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است، افزود: امروز کشور سرافراز ایران از هرگونه آسیب و گزندی در امان است و برخلاف بسیاری از کشورهای منطقه در آرامش کامل و امنیت ستودنی همچنان با اقتدار و افتخار می‌درخشد.
**اجرای طرح نوروزی همراه با حافظان امنیت نشان از درایت رئیس سازمان قضایی دارد

امام جمعه بناب در بخش ديگري از سخنانش گفت: اجرای طرح نوروزی همراه با حافظان امنیت با دستور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور نشان از درایت ایشان در ایجاد تعامل بیشتر قضات و کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح با پلیس و نیروهای انتظامی است.

وي گفت: پلیس به صورت شبانه روز بدون تعطیلی در سخت ترین شرایط با خستگی فراوان در حال انجام وظیفه می باشد و حضور قضات سازمان قضايي در کنار آنان و تقدیر از عملکرد پلیس، باعث آرامش و دلگرمی این عزیزان خواهد شد.

حجت الاسلام باقری بنابی در پایان از تلاش های کارکنان سازمان قضایی نیروهای مسلح به خاطر تلاش ها و پیگیری مسائل شهرستان بناب و حل مشکلات مردم و نیروهای مسلح تقدیر و تشکر نمود.

در ابتدای این دیدار میرلطیف پاشایی رئیس دادسرای نظامی ناحیه مراغه اظهار داشت: با آغاز سال نو در اجرای دستور رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با طرح نوروزی همراه با حافظان امنیت قضات و کارکنان سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در ستاد‌های فرماندهی نیروی انتظامی، کلانتری ها و پلیس‌های تخصصی حضور میدانی داشتند و در طول سال نیز با همکاری یگان های نظامی و انتظامی، برنامه ریزی های گسترده ای برای برگزاری دوره های آگاه سازی و آموزش در نظرگرفته شده که اثرات مثبتی در کاهش جرایم دارد.