با مرگ دریاچه ارومیه سر ایران می میرد/مردم آذربایجان یارانه یا همان صدقه تورم زای دولت را نمی خواهند
با مرگ دریاچه ارومیه سر ایران می میرد/مردم آذربایجان یارانه یا همان صدقه تورم زای دولت را نمی خواهند
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت وخیم دریاچه ارومیه گفت: قطعا با خشک شدن و مرگ دریاچه ارومیه سر ایران می میرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، شیخ رضا باقری بنابی صبح امروز در نطق میان دستور مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت یارانه ماهانه بیش از  ۲۸۰ هزار میلیارد ریال یارانه به مردم گفت: قطعاً پرداخت یارانه به منزله صدقه به مردم می باشد و این در حالی است که یارانه نقدی دولت باعث افزایش تورم و گرانی در جامعه شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به پرداخت سالانه بیش از ۳ هزار میلیارد ریال یارانه به صورت نقدی به مردم گفت: قطعاً با ادامه پرداخت یارانه نقدی، سال آینده شاهد چندین برابر شدن تورم و گرانی خواهیم بود و همین گرانی و تورم در حال حاضر کمر مردم را شکسته و قدرت خرید مردم را به شدت کاهش داده است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دریاچه ارومیه در حال جان دادن می‌باشد، گفت: مردم آذربایجان یارانه دولت که همچون صدقه است را نمیخواهند ولی احیای دریاچه ارومیه را خواستارند تا بتوانند با تکیه بر همین منبع طبیعی برای خود درآمد و اشتغال ایجاد کنند.

محمد باقری بنابی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: جناب آقای وزیر جهاد کشاورزی برای احیای دریاچه ارومیه باید جلوی کشاورزی غیر اصولی و حفر چاه های غیر مجاز را بگیرید و با توسعه کشاورزی نوین به احیای این دریاچه کمک کنید.

وی افزود: وزیر محترم نیرو از جنابعالی درخواست داریم با رهاسازی آب سدهای غیر کارشناسی اطراف دریاچه ارومیه و همچنین جمع کردن بسیاری از سدهای اطراف این دریاچه مانع خشک شدن کامل این دریاچه ارومیه شوید.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تراز آب دریاچه ارومیه به سال ۹۲ برگشته است، گفت: از دولت جناب آقای رئیسی درخواست داریم ریاست احیای دریاچه ارومیه را به شخصا به عهده گرفته یا به یکی از وزرا و یا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست واگذار کند تا نتایج موثرتری بگیریم.

شیخ رضا باقری بنابی در پایان با اشاره به روند کند مذاکرات برجام گفت: برخی در داخل و خارج از کشور نمی خواهند مذاکرات به درستی پیش برود و قطعاً با ماندن تیم مذاکرات فعلی روند مذاکرات به خوبی پیش نرفته و نمی توانیم شاهد تفاهم نامه باشیم.

انتهای پیام / داود زیبائی