برای جلوگیری از بی بند و باری در جامعه هم کار فرهنگی باید کرد و هم اعمال قانون
برای جلوگیری از بی بند و باری در جامعه هم کار فرهنگی باید کرد و هم اعمال قانون
امام جمعه بناب گفت: مسئولان و مردم انقلابی در برابر ناهنجاری های اجتماعی و ترویج سربرهنگی و بی بند و باری ها در کشور رسول الله دین خدا را حمایت و یاری کنند.

به گزارش صدای بناب، حجت الاسلام والمسلمین والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های آیین عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بناب با اشاره به انجام فرایض و رعایت حدود الهی اظهار داشت: انسان مومن همواره از مخالفت فرمان الهی و قهر و غصب خداوند می ترسد، اما انسان های ضعیف الایمان با اندک شایعه مرعوب شده و واهمه می کنند.

 

وی افزود: پیامبران، امامان و اولیای الهی همیشه در برابر تعدی و تعرض به واجبات و حدود الهی ایستادگی کرده و در مواقع لزوم دست به قیام و مبارزه زده اند؛ بطوری که حضرت امام خمینی (ره) فرمود: ما برای اسلام قیام کردیم و هر گاه برای اسلام احساس خطر کنم دست همه را قطع خواهم کرد.

 

خطیب جمعه بناب با بیان اینکه اندلس (اسپانیای کنونی) به مدت ۸ قرن در قلمرو اسلام بود با دسیسه ها و نیرنگ های شیاطین از دست مسلمانان خارج شد، خطاب به مردم گفت: ای مردم! امروز دشمن یک جنگ ترکیبی بسیار نرم همه جانبه و بی سروصدا در کشور اعم از جنگ کشف حجاب، رباخواری، بی نمازی، روزه خواری، شراب خواری، دزدی، بی غیرتی و … راه انداخته و دین، ایمان و اعتقاد مردم را نشانه رفته است و همه سرخوش و بی تفاوت نظاره می کنند، کانه آبی از آب در جامعه تکان نمی خورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی تصریح کرد: در تاریخ ایران اسلامی قبل یا در طول انقلاب اسلامی چنین گستاخی و بی حرمتی به ماه مبارک رمضان در کارخانه ها، جاده ها و محافل سابقه نداشت، همچنین اختلاط نامحرمان در ورزشگاه ها، عروسی ها، پارک ها غوغا کرده و منکرات جای معروف را گرفته و مقدمات اندلسی شده جمهوری اسلامی را دارند پیاده می کنند، متاسفانه این همه منکرات در جامعه هیچ کاری انجام نشده و امر به معروف و نهی از منکر صورت نمی گیرد و اشراف و نظارت نیست.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با اشاره به اینکه به اعتقاد صف اولی ها بگیر و ببند جواب نداده و کار فرهنگی باید کرد، گفت: این حرف شما درست و دولت های قبلی هم همین را می گفتند؛ اما قانون نیز باید اجرا شود.

 

وی ادامه داد: آیا ۴۴ سال کار فرهنگی کافی نیست؟ در مقابل این همه کارهای فرهنگی نهادها و تشکیلات متعدد، صحیفه امام، روشنگری های مقام معظم رهبری در مقاطع حساس، اینقدر جبهه و جهاد، وصیت نامه شهدا و کاروان های تبلیغی آقایان چه وقت از این همه کارهای فرهنگی چراغی برای اسلام روشن خواهند کرد؟

 

امام جمعه بناب با اذعان بر اینکه حقیقت شعار “زن، زندگی، آزادی” بی دینی، بی غیرتی، بی حیایی، بی خانمایی و طلاق است و مطالبات یک مشت مزدور اغتشاشگر تمامی نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: در این موقعیت حساس قاطبه مردم باید بیدار شده و مطالبه و اعتراض کنند و از دین خدا و مقدسات دفاع کنند.

 

باقری بنابی تاکید کرد: اگر در برابر یک عده فریب خورده که با کمال بی حیایی سربرهنگی و عریانی را ترویج می کنند عکس العمل مناسبی از سوی دست اندرکاران و مردم انقلابی دیده نشود، عذاب الهی دامن همه را خواهد گرفت.

 

امام جمعه شهرستان بناب در خاتمه با گرامیداشت روز جهانی قدس از حضور گسترده و باشکوه آحاد مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس تشکر و قدردانی کرد.

 

  • نویسنده : داود زیبائی