بررسی بازپرداخت مالیات برارزش افزوده صادرکنندگان در جلسه با مدیرکل گمرک آذربایجان شرقی
بررسی بازپرداخت مالیات برارزش افزوده صادرکنندگان در جلسه با مدیرکل گمرک آذربایجان شرقی
نماینده مردم بناب در مجلس گفت: موضوع استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان کالا در جلسه با مدیرکل گمرک استان آذربایجان شرقی بررسی شد.

به گزارش صدای بناب محمد باقری بنابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه بناب ،گفت:  جهت بررسی مشکلات گمرکات با مدیرکل گمرک استان جلساتی برگزار شد.

وی ادامه داد: مشکلات ساختمان اداری گمرک و مشکل تجهیزات اداری این مجموعه و چارت سازمانی از جمله مسائلی بود که پیگیری شد؛همچنین موضوع  استرداد مالیات و عوارض ارزش افزوده به صادرکنندگان کالا و مشکل ارزش افزوده ای که صادرکنندگان داشتند؛اما متاسفانه سازمان امور مالیاتی کشور این مبلغ را به آنها برنگردانده است،این موضوعات نیز پیگیری شد.

نماینده مردم بناب در مجلس  با بیان اینکه در موضوع  آب و فاضلاب و تامین آب شرب شهرستان جلسات متعددی با مسولان امر برگزار شد،مطرح کرد: در موضوع مشکلات روستاها جلسات بسیاری انجام شده است ،موضوع آب شرب مناطق و روستاها و مشکلات زیست محیطی آنها در این جلسات پیگیری شده است.

باقری بنابی ادامه داد: در تبریز هم با مدیرکل امور آبفا ،شرکت آب منطقه ای در خصوص آب شرب و حقابه شهرستان ، پایدار شدن آب شرب شهرستان بناب، منابع آب زیرزمینی، مشکلات تعمیرات و مرمت تالارهای عبور آب جلسه ای برگزار شد.

 عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه با مسئولان استانی در مرکز استان جلساتی برگزار  و مشکلات شهرستان مطرح شد، ادامه داد:جلساتی با مدیر صنعت و معدن استان در خصوص فولاد صنعت بناب و همینطور موضوع ارائه تسهیلات به واحدهای صنعتی  در اوضاع کرونایی و کمک به اصناف و ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی بررسی شد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات با مدیرکل بیمه سلامت ،تاکید کرد: در خصوص ساختمان اداری که از سال ۹۷ شروع و به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده است و هنوز تکمیل نشده است با مدیرکل بیمه سلامت جلساتی برگزار شد.

نماینده مردم بناب در مجلس ضمن اظهار امیدواری از مرتفع شدن چالش نهاده های دامی در کشور ،مطرح کرد: با همکاری جهادکشاورزی استان؛ موضوع نهاده های دامی کنترل شده و این نهاده ها وارد بازار شده است.یک سری تسهیلات ایجاد شد و به نظر می رسد که  تنش نهاده‌های دامی در کشور ،رو به کم شدن است./