بررسی روند اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار آذربایجان شرقی
بررسی روند اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار آذربایجان شرقی
طی جلسه ای با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و رئیس و معاونان سازمان جهاد دانشگاهی استان ، روند اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار آذربایجان شرقی بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب  به نقل از ایسنا ، رقیه صادقزاده ، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی جهت توانمندسازی زنان، اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی در شرایط کرونایی جامعه مشکل است، برهمین اساس تلاش می‌کنیم برخی از برنامه‌ها از طریق ویدیو کنفرانس اجرا شود.

وی بیان کرد: با استفاده از بازاریابی توانستیم به زنان سرپرست خانوار کمک کنیم تا تولیدات خود را به فروش برسانند.

وی با اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان، گفت : سال گذشته این سند با حضور دکتر ابتکار تدوین و رونمایی شد و اکنون جهت اجرایی شدن آن دستگاه‌های متولی باید برنامه‌های خود را ارائه کنند.

وی افزود: تمامی برنامه‌های دستگاه‌های متولی در راستای اجرایی شدن سند ارتقای وضعیت زنان در سامانه‌ی ۱۰۱ ثبت خواهد شد، به نظر می‌رسد ثبت برنامه‌های دستگاه‌ها در راستای اجرای سند ارتقای وضعیت زنان در این سامانه حرکت خوبی باشد و نظارتی بر دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌ی خانواده و زنان می‌شود.

صادقزاده با بیان این‌که شاخص‌ها و نقاط قوت تمامی شهرستان‌های استان نیز در سند ارتقای وضعیت زنان مشخص شده است، گفت: وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان‌ها در این سند تدوین شده است، مجری رصد و پایش این سند نیز سازمان جهاد دانشگاهی استان است.

وی با انتقاد از وضعیت آموزش‌های مجازی در مناطق حاشیه نشین شهر، گفت: در دوران شیوع کرونا متاسفانه دسترسی به آموزش مجازی برای دانش آموزان مناطق حاشیه نشین سخت بود، دریافت آموزش برای کسانی که حتی تلفن همراه، پول شارژ و اینترنت نداشتند سخت بود.

وی افزود: می‌توانیم از مشاوران و روانشناسان کودک در راستای مقابله با آسیب‌ها در شرایط کرونایی جامعه در مناطق حاشیه نشین تبریز استفاده کنیم و خانواده‌های آسیب پذیر این مناطق مورد مشاوره قرار بگیرند.

دکتر جعفر محسنی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، گفت: چندین نفر از پیش‌رانان و زنان توانمند استان در بحث تولید ماسک اعلام آمادگی کرده اند و اکنون نیز با انعقاد قرارداد با پیش ران‌ها به کار تولید ماسک ادامه می‌دهند، همچنین در سایر حوزه‌ها نیز سعی می‌کنیم افراد را با توجه علاقه و نیاز به پیش ران‌ها معرفی کنیم تا با دریافت آموزش‌ها از پیش ران‌ها به فعالیت بپردازند.

وی افزود: تا پایان شهریور ماه نیز فاز دوم طرح ملی توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار را اجرایی کنیم تا سهمیه‌ی استان را که ۳۱۰ نفر زن سرپرست خانوار است را به پیشران‌ها وصل کرده و این افراد را به اشتغال و درآمد پایدار برسانیم.

اکبر اسمعیلی معاون آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی استان با بیان این‌که طی چهار ماه اخیر سامانه‌ی آموزش‌های مجازی جهاد دانشگاهی با عنوان “امجد” راه اندازی شد، گفت: با راه اندازی این سامانه اکنون جزو چهار استان برتر کشور هستیم که توانسته‌ایم بیشترین حجم آموزش‌های مجازی را به صورت آنلاین برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی استان با سامانه‌ی امجد برگزار می‌شود،افزود: سرور این سامانه داخلی بوده و هر استان دارای سرور اختصاصی است و برای تمامی استان‌های کشور بومی سازی شده است، می‌توانیم از ظرفیت این سامانه برای برگزاری دوره‌های آموزشی و جلسات اداره کل امور بانوان استانداری آذربایجان شرقی نیز استفاده کنیم.