برگزاری بدون مجوز مسابقات مرگبار اتومبیلرانی در بناب
برگزاری بدون مجوز مسابقات مرگبار اتومبیلرانی در بناب
بناب- مدتی است پیست اتومبیلرانی شهرداری بناب میزبان اتومبیلرانانی از شهرهای مختلف است و در سایه غفلت مسئولان این پیست به محل انجام حرکات نمایشی و مسابقات مرگبار بین رانندگان تبدیل شده است.

به گزارش صدای بناب به نقل از مهر بدون شک غنی سازی اوقات فراغت یکی از راهکارهای مناسب برای ایجاد آرامش و سلامت روانی جامعه است که می‌توان با ایجاد تفرجگاه‌های مناسب استعدادها و خلاقیت‌های جوانان را از این طریق شکوفا ساخت.

از این رو فراهم سازی زیرساخت‌های غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، فنی و حرفه‌ای نیازمند تعامل دستگاه‌های اجرایی در هر شهرستان است.

بر اساس این گزارش، در یک اقدام تعجب برانگیز و در سایه غفلت مسئولین محلی پیست اتومبیلرانی و موتورسواری بناب در حالی شاهد حضور خودروهایی از شهرهای مختلف بود که رانندگان این اتومبیل‌ها بدون توجه به اطراف با سرعت‌هایی سرسام آور رانندگی می‌کردند و صدها نفر از شهروندان بنابی و علاقمندانی از شهرهای اطراف به تماشای این برنامه اتومبیلرانی رفته بودند.

ازدحام جمعیت و استقبال خارج از تصور تماشاگران و عدم برنامه ریزی و هماهنگی مناسب برگزارکنندگان آن هم بدون حضور اورژانس، نیروهای امدادی و آتش نشانی این نگرانی را در پی دارد که علاوه بر تشدید و افزایش چشمگیر مبتلایان ویروس کرونا در شهرستان، احتمال صدمه دیدن تماشاگران پرشور را به لحاظ عدم وجود متولی برگزاری این مسابقات افزایش می‌دهد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان و هیأت ورزش‌های اتومبیل رانی و موتورسواری بناب هیچ اطلاعی از برگزاری این مسابقات ندارند گفت: هیچ مجوزی از این اداره برای برگزاری این مسابقات اخذ نشده است.

سیدمجید یزدانی افزود: در جلسات مختلف و همچنین از طریق مکاتبات به فرمانداری شهرستان اعلام شده است که این پیست متعلق به شهرداری است و شهرداری بایستی به این مجموعه نظارت کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزارکنندگان این مسابقات خودسرانه و بدون اخذ مجوزی اقدام به برگزاری این مسابقات نمایشی کرده‌اند.

در هر حال، با توجه به اینکه اجرای حرکات نمایشی منجر به حادثه می‌شود و این گونه اقدامات بازی با جان شهروندان بوده و خطایی غیرقابل بخشش است، امیدواریم شهرداری نسبت به نظارت و حفاظت از این مجموعه اهتمام نموده و مانع برگزاری چنین برنامه‌هایی بدون اخذ مجوزهای لازم شوند.

انتهای پیام/ جاوید بنابیان