فرهنگ سازی اساسی ترین راهکار حل معضلات شهری و ترافیکی شهرستان بناب / وجود سد معبر ماشین های شخصی و میوه فروشی در محل ایستگاههای تاکسی و اشغال کردن این نقاط علت نارضایتی مردم و رانندگان تاکسی شهرستان بناب
فرهنگ سازی اساسی ترین راهکار حل معضلات شهری و ترافیکی شهرستان بناب / وجود سد معبر ماشین های شخصی و میوه فروشی در محل ایستگاههای تاکسی و اشغال کردن این نقاط علت نارضایتی مردم و رانندگان تاکسی شهرستان بناب
رئیس سازمان حمل و نقل شهرستان بناب گفت: بزرگترین و اساسی ترین راهکار حل معضلات شهری و ترافیکی شهرستان بناب فرهنگ سازی است و مهمترین علت نارضایتی مردم و رانندگان تاکسی شهرستان بناب وجود سد معبر ماشین های شخصی و میوه فروشی در محل ایستگاههای تاکسی و اشغال کردن این نقاط می باشد.

کریم صمدزاده صبح امروز در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، گفت: حمل و نقل و جابجایی درون شهری از جمله امور اساسی و مهم در هر جامعه انسانی به شمار می رود که دارای تاثیرات قابل توجهی بر الگوی زندگی و تعاملات اجتماعی شهروندان می باشد.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرستان بناب افزود: متاسفانه بعضی از مردم به حق خود قانع نشده و قانون را رعایت نمی کنند و این امر باعث نارضایتی اکثریت مردم و به وجود آمدن مشکلات زیادی در سطح شهر می شود با توجه به سهم عمده حمل و نقل همگانی در درون شهر لازم است راهکارهایی جهت بهبود و توسعه این سیستم ها از لحاظ کیفی و کمی صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: در این میان فرهنگ استفاده از وسایل عمومی طوری در میان مردم باید رواج یابد که فرهنگ ترافیکی موجود در سطح شهر به نفع عموم مردم استفاده شود.

صمدزاده به مشکل ایستگاههای شهری در سطح شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وجود سد معبر ماشین های شخصی و میوه فروشی در محل ایستگاههای تاکسی و اشغال کردن این نقاط مشکلاتی را به وجود آورده است که هم نارضایتی مردم و هم نارضایتی رانندگان تاکسی را به دنبال داشته است. ایشان به منظور جلوگیری از تنش های ایجاد شده در سطح شهر به بهینه سازی شرایط موجود اشاره نمود و فرهنگ سازی استفاده درست از وسایل حمل و نقل عمومی و رعایت موازین اخلاقی این حرفه از طرف مردم و رانندگان را مسئله ای مهم در این زمینه دانست.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرستان بناب از مسئولین محترم خواست تا در زمینه حل مشکلات موجود در سطح شهر مبنی بر برخورد با سد معبرهای ماشینی و ایجاد نظم و انضباط در این حوزه با تاکسیرانی همکاری داشته باشند تا مصوبات شورای ترافیک به صورت خوب اجرا شود و در راستای ایجاد فرهنگ استفاده درست از حمل و نقل عمومی و رعایت موازین اخلاق حرفه ای تاکید کرد و همکاری و مشارکت ادارات مربوطه در این زمینه را عامل اصلی کاهش مشکلات دانست و برخورد مستحکم تر اداره راهنمایی و رانندگی شهرستان بناب با سد معبر را مهم ترین عامل خلوت کردن ایستگاه های تاکسی دانست.

وی در پایان از زحمات و تلاش های ادارات مربوطه در رابطه با کاهش معضلات شهری و ترافیکی قدردانی نموده و از مردم محترم شهرستان بناب درخواست کرد که در صورت مشاهده هرگونه مشکل در سطح شهر را به سازمان حمل و نقل شهرستان بناب اطلاع دهند و همچنین بزرگترین و اساسی ترین راهکار حل معضلات شهری و ترافیکی، ایجاد و تقویت فرهنگ در بین مردم است.