بسیج بالاتر از یک سازمان نظامی است؛ بسیج یک تفکر و گفتمان است
بسیج بالاتر از یک سازمان نظامی است؛ بسیج یک تفکر و گفتمان است
دیدار جمعی از بسیجیان کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت هفته بسیج، در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.

بسیج یکی از ابتکارات بزرگ امام (ره) بود/ تعابیر امام (ره) درباره بسیج همچون پدری مهربان بود

 به گزارش صدای بناب به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، مقام معظم رهبری در این دیدار فرموند: حسینه ما با نور انگیزه های بسیجی که در شما هست منور شد. هفته بسیج بر همه ملت ایران مبارک باد.بسیج یکی از ابتکارهای مبارک امام بزرگوار (ره) بود ؛ ایشان البته ابتکارات بسیاری داشتند. ابتکاراتی که در زندگی مردم و در تاریخ کشور افتخارات بسیاری را رقم زد.

ایشان در ادامه فرمودند: برکات بسیج به قدری بود که امام در آذر ۶۷ یعنی ۹ سال بعد از تشکیل بسیج خطابه بلندی را در مدح بسیج صادر کردند. امام (ره) در این خطابه با بسیجیان مانند پدری برخود می‌کند که به فرزندان خود عشق می‌ورزد.

مقام معظم رهبری فرمودند: شما بسیجیان امروز مخاطبان این بیانات امام خمینی (ره) هستید. امام می‌فرمایند که من دست شما را می‌بوسم ‎؛ در همین بیانیه آذر ۶۷ امام (ره) اعلام بسیج دانشجو و طلبه را می‌کند و این یک معنای خاصی دارد که از دانشجویان و طلاب علوم دینی مطالبه می‌کند که بسیج شوند این معنایش این است که بسیج صرفا برای میدان نظامی نیست بلکه در همه عرصه‌ها از جمله میدان علم بسیج باید حضور داشته باشد. امام بزرگوار با این اقدام یک تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

اعلام بسیج عمومی از طرف امام خمینی (ره) تهدید را به فرصت تبدیل کرد

ایشان در ادامه فرمودند: بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکایی‌ها تهدید عملی و زبانی کردند‎؛ ولی امام (ره) به جای اینکه بترسد و منفعل شود تهدید را به فرصت تبدیل کردند و این موجب شد که میدان نبرد منحصر به نهاد‌های رسمی نباشد. بلکه آحاد ملت حاضر شوند و این یکی از برکات الهی بود که تهدید‌ها را به فرصت تبدیل می‌کرد. بسیجی یک جایگاه نظامی نیست بلکه شانش بالاتر است یک فرهنگ ‏،گفتمان و یک تفکر است؛ این فرهنگ یعنی خدمت بی توقع به ملت و کشور.

بسیج بالاتر از یک سازمان نظامی است؛ بسیج یک تفکر و گفتمان است

رهبر معظم انقلاب بیان کردند: حتی در مواقع بسیاری علیرغم اینکه  به بسیج بودجه نظامی دهند وارد میدان های مختلف می‌شوند ؛فرهنگ بسیجی یعنی تا زانو در گل فرو رود تا بتواند سیل را از اتاق های مردم سیل زده پاک کند یعنی خود را در معرض خطر مرگ قرار دهد تا افراد کرونایی را از کرونا پاک کند. به دشمن فرصت ندادن یکی از معیارهای بسیج است. در هر کارزار نظامی و علمی وارد شدند و تمام امکانات را به کار گرفتن فرهنگ بسیج است. بسیجی بودن فرهنگ مجاهدان  گمنام است. اینها حتی مظلوم شدند برای اینکه مظلوم را رهایی بخشند و این را در قضایای اخیر شاهد بودیم که خود مظلوم واقع شدند تا نگذارند ملت مورد ظلم عده ای جاهل قرار بگیرند

رهبر در ادامه تاکید کردند: بسیج فقط با اغتشاشگران طرف نیست در جغرافیای سیاسی جهان اسلام، بسیج نقش مهمی دارد. جبهه استعمار غرب نسبت به منطقه غرب آسیا رویکرد خاصی دارد. بعد از دو جنگ جهانی، آمریکا نسبت به این منطقه رویکرد خاصی دارد. مهمترین عامل حرکت چرخ‌های صنعتی غرب نفت است. منطقه غرب آسیا، منطقه ارتباط غرب و شرق است، ارتباط آفریقا و آسیا است. آمریکایی‌ها روی منطقه غرب‌آسیا توجه ویژه‌ای پیدا کردند و رژیم غاصب صهیونیستی را در این منطقه قرار دادند تا مسلط بر این منطقه شوند. رژیم صهیونیستی را برای همین مسئله بوجود آوردند. ایران حساس‌ترین کشور این منطقه است. ایران چهارراه مهم این منطقه است. بنابراین روی ایران سرمایه‌گذاری کردندو از قشرهای مختلف علیه ایران مزدور درست کردند. البته مطالب زیادی درباره مزدورسازی انگلیسی‌ها وجود دارد. بعد هم بتدریج آمریکایی‌ها به این جریان اضافه شدند. در جریان همین رفتارها حتی محمدرضا پهلوی هم گلایه می‌کرد. آنقدر آمریکایی‌ها باج‌خواهی می‌کردند که محمدرضا پهلوی در جلسات خصوصی گلایه می‌گرد.

رهبر انقلاب در ادامه خاطرنشان کردند: انقلاب یک سد مستحکمی شد که این عناصر را بیرون کرد و سدی در برابر حضور آمریکایی‌ها و غربی‌ها در کشور ایجاد کرد. آویزان بودن به انگلیس و آمریکا را تبدیل کرد به مستقل بودن و باج ندادن. این موضوع طبعا در ایران محدود نشد. بعضی‌ها می‌گفتند ایران بدنبال صدور انقلاب است. به طور طبیعی انقلاب ما، بر روی ملت‌ها دیگر تاثیر گذاشت. البته خصوصیت ایران همینطور است. در مسئله نهضت ملی شدن صنعت نفت هم همینطور بود. غربی‌هایی که تا دیروز بر اوضاع ما مسلط بودند حالا باید جمهوری‌اسلامی را ساقط کنند. آن‌ها از همان نهال انقلاب در چهل سال پیش می‌ترسیدند.

رهبر انقلاب تصریح کردند: آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیدند و فاش کردند که شش کشور وجود دارد که قبل از ایران با بر آن‌ها مسلط شوند. اگر بر این شش کشور مسلط شویم، می‌توانند بر این هم مسلط شوند. یکی از این کشورها عراق بود. یکی دیگر از این کشورها سوریه بود. سومین کشور هم لبنان بود، چون حزب‌الله و حزب امل در آنجا فعال بودند. چهارمین کشور، لیبی بود. چون آنها از ما حمایت می‌کردند. پنجمین کشور، سودان بود، چون ارتباطاتی با ما داشتند. آخرین کشور هم سومالی بود که آن هم دلایلی داشت. این کشور ها اول باید زیر سایه استعمار قرار می‌گرفتند تا به ایران دست پیدا کنند. ایران ابدا به دلایلی وارد حوزه شمال آفریقا نشد. نخواستیم وارد شویم و وارد نشدیم.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان