بصیرت افزایی تنها راه مقابله با توطئه دشمنان است
بصیرت افزایی تنها راه مقابله با توطئه دشمنان است
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان که حماسه 9 دی نماد بصیرت دینی و سیاسی ملت ولایت مدار ایران اسلامی و باید گرامی داشته شود، گفت: مجلس شورای اسلامی باید در بحث تصویب بودجه به قدرت از برنامه‌های فرهنگی و اسلامی نظیر حوزه‌های علمیه حمایت کند.

به گزارش صدای بناب به نقل از  خبرگزاری فارس در یزد، آیت الله سیدمحمدرضا مدرسی در خطبه‌های این هفته سوم دیماه نماز جمعه دارالعباده با بیان این‌که انسانهای مومن نباید بدون بررسی سخنی را به کلام بیاورد، اظهار کرد: این مطلب مهمی است که همه باید به آن توجه کنند.

وی افزود: اصحاب رسانه، هنرمندان، طلاب و سخنرانان از جمله اقشاری هستند که باید بیش از پیش نسبت به طرح موضوع و بیان مطالب خود دقت نظر داشته باشند.

امام جمعه موقت یزد در ادامه با بیان این‌که متأسفانه امروز در برخی روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و سخنرانی‌ها غش امری عادی شده است، گفت: برخی افراد سودجو واقعیت‌ها را وارونه نشان می‌دهند و برای این که خود را بیگناه نشان دهند می‌گویند فلان خبرگزاری و یا فلان رسانه مطرح کرده است.

آیت‌الله مدرسی رعایت موازین اسلامی را از جمله الزامات اجرایی برای توسعه همه جانبه دانست و بیان کرد: افراد باید با افزایش بصیرت خود را در برابر گمراهان بیمه کنند.

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص رویدادهای فرهنگی و سیاسی دیماه، تصریح کرد: تذکر این رویدادها برای یادآوری آن است که بدانیم جمهوری اسلامی ایران به راحتی بدست نیامده و خون‌های پاکی نهال انقلاب را آبیاری کرده است.

عضو فقهای شورای نگهبان میلاد عیسی مسیح(ع) را از دیگر رویدادهای حائز اهمیت است، تأکید کرد: مقام عیسی مسیح را قرآن به درستی مطرح و معرفی کرده است.

آیت‌الله مدرسی حماسه ۹ دی را یکی دیگر از رویدادهای مهم پیشه رو است، گفت: ۹ دی نماد بصیرت دینی و سیاسی ملت ولایت مدار ایران اسلامی که با خنثی کردن فتنه استکبار جهانی قدرت انقلابی و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشیدند.

وی با بیان این‌که از ۹ تا ۱۹ دیماه به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شده است، تأکید کرد: ریشه فساد همیشه به دنیال تفرقه افکنی و آسیب زدن به جامعه اسلامی که باید بیش از پیش در برابر توطئه‌های استکبار جهانی مقابله شود.

امام جمعه یزد با بیان این‌که متأسفانه برخی از افراد از روی نادانی یک سری مسائل را مطرح می‌کنند، گفت: این ایام زمان بررسی و تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی است و باید توجه به امور اسلامی در این خصوص مد نظر قرار گیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان این‌که نمی‌دانم چرا برخی از افراد برای تعیین  بودجه برنامه‌های فرهنگی و اسلامی ممانعت می‌کنند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های اسلامی وابسته به ولایت فقیه از جمله الزامات اجرایی و برنامه‌ریزی برای توسعه همه جانبه کشور است و برنامه‌ریزی برای بودجه حوزه‌های علمیه هیچ وابستگی برای این نهاد انقلابی ایجاد نخواهد کرد و کسانی که در این فکر هستند کاملا در اشتباهند.

منبع خبر: خبرگزاری فارس