بناب از وضعیت قرمز خارج شد/ فوت 48 نفر با کرونایی قطعی در بناب از ابتدای شیوع این بیماری/اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد افزایش چشمگیر کرونا خواهیم بود
بناب از وضعیت قرمز خارج شد/ فوت 48 نفر با کرونایی قطعی در بناب از ابتدای شیوع این بیماری/اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند شاهد افزایش چشمگیر کرونا خواهیم بود
رئیس شبکه بهداشت و درمان بناب با بیان اینکه شهرستان بناب از وضعیت قرمز کرونایی خارج شده است، تاکید کرد: این به معنای این نیست که مردم پروتکل های بهداشتی را فراموش کنند که قطعا با فاجعه انسانی روبرو خواهیم شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای بناب، دکتر علی نیرپور ظهر امروز در جلسه کارگروه مبارزه با کرونای شهرستان گفت: وضعیت شهرستان بناب تا چند روز پیش بسیار اسفناک و بالاتر از وضعیت قرمز بود و بالای روزانه بیش از 20 نفر بستری داشتیم ولی با کمک کادر درمان و همکاری مردم شهرستان در حال حاضر مناسبی داریم و به نحوی توانستیم بیماری را تا حد بالا کنترل کنیم.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان بناب از فوت 48 نفر مبتلا به کرونا از ابتدای شیوع کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه ۸۱ درصد از فوتی ها بالای ۶۰ سال بودند و اکنون ۱۱ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) داریم که سه نفر آن در بخش ویژه تحت مراقبت است.

دکتر نیرپور از تست  4 هزار و 500 نفر خبر داد وگفت: از بین این افراد هزار و 385 نفر با پی سی آر مثبت ثبت شده اند که از بین آنها ۴۸ نفر بیمار کرونایی فوت شده اند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه وقتی که می‌گوییم وضعیت کرونا نسبت به روزهای گذشته بهتر شده است در مردم این توهم ایجاد می‌شود و فکر می‌کنند که کرونا تمام شده و دیگر مثل سابق دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این در حالی است که باید به خاطر داشته باشیم که اگر پروتکل های بهداشتی را تا پایان کرونا رعایت نکنیم مطلقاً با فاجعه انسانی روبرو خواهیم شد.

رئیس اداره بهداشت شهرستان بناب مرگ و میرهای تنفسی در سال ۹۹ را ۴۳ نفر اعلام کرد و گفت: در تیر ماه سال ۹۶ تنها ۷ نفر به خاطر بیماری های تنفسی جان خود را از دست داده بودند که امسال به ۴۳ نفر درتیر ماه رسیده است.

وی در پایان رعایت پروتکل های بهداشتی در ماه محرم راه بسیار جدی و حیاتی دانست و گفت: تجمع بیش از یک نفر در ۴ متر مربع در مکان های سرپوشیده در مراسمات مذهبی و همچنین توزیع و خوردن غذا و آب ممنوع می باشد.

انتهای پیام/ زهرا احمدین