بناب تامین کننده بیش از 15 درصد از تخم مرغ استان/ ضرورت توجه بیشتری شهرداری بناب به میدان دواب این شهرستان
بناب تامین کننده بیش از 15 درصد از تخم مرغ استان/ ضرورت توجه بیشتری شهرداری بناب به میدان دواب این شهرستان
مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره وجود بیش از 1500 قطعه مرغ تخم گذار در بناب گفت: این شهرستان بیش از 15 درصد تخم مرغ استان را تامین می کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای بناب، مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی شهرستان بناب از تامین ۱۵ درصدی تخم‌مرغ استان به همت شهرستان بناب خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ تخم گذار در شهرستان بناب وجود دارد که بخش اعظمی از تخم مرغ استان را تامین می کنند.

وی تصریح کرد: با وجود فعالیت خوب مرغداران شهرستان بناب در حوزه مرغ های تخمگذار اما مقدار تولیدی مرغ گوشتی در این شهرستان پایین تر از حد انتظار بوده و تنها 3 درصد مرغ گوشتی استان را تامین می کند.

امیر حسین بهداد احداث کشتارگاه صنعتی مرغ در این شهرستان را فاقد توجیه اقتصادی عنوان کرد و گفت: کشتارگاه مرغ نیازمند حجم بالایی از آب برای امورات خود است و شهرستان بناب در حال حاضر در تنش آبی به سر می برد.

مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی توجه بیشتر به کارخانجات بسته بندی تخم مرغ در این شهرستان را مهم و پر بازده عنوان کرد و گفت: با توجه به تولید بالای تخم مرغ در این شهرستان بسته بندی این ماده غذایی به صرفه و توجیه اقتصادی دارد.

وی در پایان وجود کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان را افتخاری برای استان و منطقه عنوان کرد و گفت: کشتارگاه صنعتی دام بناب بخش زیادی از گوشت استان و حتی منطقه را تامین می کند که می بایست با گسترش فضای دامداری بخصوص ساماندهی میدان دواب زمینه را برای توسعه این کشتارگاه فراهم کرد.

انتهای پیامم/ داود زیبائی